• Anonym (Pregnantwith2)

Gravid med tvillingar, vet ej om jag vill behålla :(

Jag var idag på ultraljud ( är i 12:e veckan) och det visade sig att det inte bara var en bebis där inne utan två. Min man blev jätteglad men till min förskräckelse så kände jag bara rädsla, ångest och panik Skrikandes Jag försökte att inte visa mina känslor för min man men han märker på mig att jag inte är speciellt glad över beskedet. Vi har ett barn som blir 1 år nu i juni och det blir väldigt tungt med en så liten plus tvillingar. Min man reser väldigt mkt i sitt arbete och jag är i perioder ensam i flera dagar. Jag känner mig så hemsk som har dessa känslor, kommer absolut inte att göra abort för jag vill ha fler barn men inte två på en gång. Den här graviditeten är oplanerad men vi kom överens om att behålla barnet (barnen som vi nu vet att det är).. Finns det någon som känner igen sig!?

• Svar på tråden Gravid med tvillingar, vet ej om jag vill behålla :(
  • LillaJag06

Oj! Grattis vill jag säga först till graviditeten.
    Du skriver i rubriken att du inte vet om du ska behålla men i din TS att du inte kommer göra abort.

Har inte fått barn så tätt och känner ingen heller så vet inte vad jag ska ge för råd men tycker att du kanske ska boka tid hos en kurator.

Det är klart att det kommer bli en jobbig tid + att du kommer vara ensam en hel del.

Tror det finns några tvillingtrådar här på FL. Kolla med dem :)

Hoppas det löser sig för dig/er

• Anonym (Anpassning)

Låt det gå några dagar.

Din man kommer att vara TVUNGEN att anpassa sitt arbete och resor för att ni ska kunna hålla ihop som familj om ni ska ha tre u princip spädbarn hemma.

Om han är redo för det kommer det att gå. En kram från den andra sidan skärmen!

• Anonym (Anpassning)

Låt det gå några dagar.

Din man kommer att vara TVUNGEN att anpassa sitt arbete och resor för att ni ska kunna hålla ihop som familj om ni ska ha tre u princip spädbarn hemma.

• Anonym (Pregnantwith2)
    LillaJag06 skrev 2013-06-11 17:15:06 följande:
    Oj! Grattis vill jag säga först till graviditeten.
    Du skriver i rubriken att du inte vet om du ska behålla men i din TS att du inte kommer göra abort.

Har inte fått barn så tätt och känner ingen heller så vet inte vad jag ska ge för råd men tycker att du kanske ska boka tid hos en kurator.

Det är klart att det kommer bli en jobbig tid + att du kommer vara ensam en hel del.

Tror det finns några tvillingtrådar här på FL. Kolla med dem :)

Hoppas det löser sig för dig/er
    Ne min känsla är att jag inte vill behålla men jag kan absolut inte göra abort.. Min man skulle lämna mig och hata mig!

Tack så mycket, jo jag ska kolla runt lite på tvillingtrådar :)
    Jag hoppas att allt sjunker in och att jag kan börja glädja mig tillslut! 
  • Anonym (Pregnantwith2)
    Anonym (Anpassning) skrev 2013-06-11 17:15:20 följande:
    Låt det gå några dagar.
    Ja faktiskt det är det jag funderar på också och ska så småningom ta upp med honom.
    Tack snälla! 
  • puss

Ta hjälp.
    Ta matkasse, städhjälp och barnflicka.

• Anonym (Pregnantwith2)
    puss skrev 2013-06-11 17:19:23 följande:
    Och grattis.
    Tack :)
    Ja barnflicka kan ju vara ett alt om min man är bort i långa perioder :/
  • caaroline

Gratulerar till dom två små liven jag med :)
    Jag har inga erfarenheter om detta men om jag får utgå ifrån hur jag känner just nu så skulle jag absolut behålla, och din man får då se till att gå ner lite i arbete och hjälpa till så mycket det går. Allting går att lösa, och när barnen väl kommer så kommer du inte ångra dig en sekund! Stå på er och hitta lösningar istället för oro, de kommer säkert att gå superbra.

Jag har en släkting som födde tvillingar som samtidigt var ensamstående, det var otroligt tungt för henne i början har hon berättat men man vänjer sig otroligt snabbt! Lycka till.

Svar på tråden Gravid med tvillingar, vet ej om jag vill behålla :(