• Anonym (tampongflickan)

Tampong eller binda? Vilket tycker DU är bäst?

Vilket tycker du är bäst?

Själv har jag tampong på dagen för att jag tycker det är fräschare och binda på natten eftersom jag blöder ganska mycket på natten och jag vill inte ha blodiga lakan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tampong eller binda? Vilket tycker DU är bäst?
  • Anonym (Kopp)

Helt klart menskopp!

Anonym (Kopp) skrev 2013-06-11 19:42:07 följande:
    Helt klart menskopp!
    Men nu handlar inte denna tråd om menskopp utan om bindor och tamponger men tack ändå för kommentaren!
  • madeleine82

Bara binda. Om jag blöder mycket vid "fel" tillfällen kör jag båda några timmar.

• Hamingja

Jag har alltid endast använt bindor. Tampong kan vara skadligt, då det stoppar upp det naturliga blodflödet som för ut smittämnen ifrån de inre könsorganen. Blodet i tampongen blir dessutom en mumsig stas åt bakterierna i flera timmar...

• Anonym (ht)

tampong dag och tampong natt

Hamingja skrev 2013-06-11 19:53:07 följande:
    Jag har alltid endast använt bindor. Tampong kan vara skadligt, då det stoppar upp det naturliga blodflödet som för ut smittämnen ifrån de inre könsorganen. Blodet i tampongen blir dessutom en mumsig stas åt bakterierna i flera timmar...
    OJ det visste jag inte! Tack :) man kan ju få en sån där tampong sjuka.
  • Anonym (balndat)

Både och fast beroende på humör och inte dag/natt. Mest brukar det väl vara att jag använder tampong när jag är ute och springer och binda när jag är hemma.

• Hamingja
    Anonym (tampongflickan) skrev 2013-06-11 19:54:47 följande:
    OJ det visste jag inte! Tack :) man kan ju få en sån där tampong sjuka.

Japp. Naturen har ju ordnat det så, att det hela tiden pågår ett flöde nedåt/utåt. Antingen mens, avslag eller flytningar. Det finns där av en anledning (mannens penis är ju t.ex. inte så hygienisk alla gånger... Obestämd ), och ska inte stoppas upp.
  • Anonym (Pongen)

Oftast tampong nuförtiden. Tycker det känns fräschast. Ibland binda.

Svar på tråden Tampong eller binda? Vilket tycker DU är bäst?