Står jag still för jag äter för lite? 1300 kcal ungefär.
Har stått still på vågen i drygt 3 veckor trots att jag äter runt 1300 kcal om dagen. Äter jag för lite ? Eller varför går det inte neråt? Blir så frustrerad. Fuskar inte! väger maten osv.
Har stått still på vågen i drygt 3 veckor trots att jag äter runt 1300 kcal om dagen. Äter jag för lite ? Eller varför går det inte neråt? Blir så frustrerad. Fuskar inte! väger maten osv.
Behöver du gå ner i vikt?
Ja, mitt bmi ligger på 27.
Samma här. Har gått ner typ 2 kg på sex veckor... Bläh! Har BMI 26 och vill gå ner till "normalvikt" vilket ligger ca 7 kg bort men det går så segt! Blir så trött...
nu vet jag inte hur mkt du tränar, men de flesta kvinnor behöver ca 1400kcal tror jag exkl. det man förbränner när man tränar.
alltså om du har som mål att äta 1300kcal och ska förbränna 300kcal på träning ska ska du den dagen äta 1600 kcal.
jag har dock läst någonstans att man som kvinna behöver ca 1800kcal om dagen..men jag vet inte om det stämmer.
själv har jag gått ned runt 20cm i midjan och 5kg utan att räkna en enda kalori.
Om du frånser från BMI, som är ett snevridet mått många ggr. Hur mycket fett och muskelmassa har du? Där får du fram ett mått som är personligt för dig och kan säga om du behöver gå ner i vikt.
magnus samuelson som var världens starkaste man har bmi 37 och jag kan lova dig att han inte är sjukligt fet =).
Nej men man vet nog om man tränar hårt och har muskler istället för fett, då klart bmi blir högt. Men i de flestas fall är det inte så, inte i mitt heller.
Det är bara så seeeeeegt när man vill gå ner i vikt och tycker att man "offrar" mycket utan så mycket resultat. Innan denna åtstramning brukade jag äta ca 2000-2500 kcal per dag och när man då går ner till 1300 kcal tror man att det ska bli mer resultat...
Ja, du äter alldeles för lite!
Ät 5 mål mat om dagen med mkt protein men även kolhydrater (bra sort) Och sedan tränar du hårt som tusan i gymmet med styrketräning, då ska du allt se att kroppen förändras till det bättre
Nu har jag ätit runt 2000 kcal om dagen och helt plötsligt väger jag mindre och vikten börjar gå ner!
Man behöver fett för att förbränna fett, så ja, äter du för lite så hamstrar kroppen på det du har och håller hårt fast vid det. Du bör äta ca 2000 kalorier/dag med en fullständig kost, med mycket proteiner och nyttigt fett, Omega 3s. OCH röra på dig: ut och spring/cykla/simma/powerwalka minst 45 min/dag och gärna styrketräning 2-3 ggr/vecka. DÅ kommer du få se på förändringar. Bygga fast muskelmassa, bli spänstigare i kroppen och fetthalten kommer minska drastiskt.