Sömnmedel barn
Ts. Det här kan enbart en läkare hjälpa dig med svar på. Personligen känner jag Oj....det skulle behövas extrema och otoligt stora problem för att jag skulle ha givit mina små barn sömnmediciner. Detta eftersom det stör och förstör deras normala sömnrytm och kan ge rubbningar i den naturliga insomningen. Det är en liten och utvecklande hjärna....och den behöver få växa och utvecklas ifred från så många kemikalier som möjligt. Men det är min tro.....
Om mina barns sömn och uppvaknande störde mig, så skulle jag kämpa mig igenom det.....och be om avlastning, så jag fick vila ut regelbundet mellan varven. Men jag skulle inte tillföra läkemedel och kemikalier till min lilla.....om det inte förelåg ett mycket extremt och allvarligt läge. Ja det skulle vara om min lilla blev svårt sjuk....inför en stor operation.....eller något annat så extremt.... Men inte till min friska lilla gosse eller tjej.......
Men jag förstår så väl att det kan kännas övermäktigt för er som föräldrar. Jag minns så väl mina vaknätter när barnen var små.........och hur otroligt trött jag var..... Så jag förstår att det är jobbigt för er. Men försök stå ut......
Vilket ord jag än väljer....så hoppas jag att barns utvecklande hjärnor får växa och frodas med så få kemikalier som möjligt