• JNike

Sömnmedel barn

Någon som har erfarenhet av sömnmedlet theralen (eller annan typ) till småbarn?

• Svar på tråden Sömnmedel barn
  • JNike

Nä som skrivet spelar väl det ingen roll. Antingen har man erfarenhet eller inte. Vi har en son som sover 7-8h/natt och det börjar bli extremt jobbigt för oss.

• JNike

Jag vill inte 'proppa i han mediciner. Jag undrar fortfarande bara om någon har erfarenhet av det?

• JNike

Ja han är ju svårsövd och vaknat på natten! Och ja man är trött 3-5 tiden på morgonen. Jag är iaf det när man sen ska till arbetet.

• JNike

Behöver inte din hjälp heller särskriven för jag ville bara ha svar på min fråga! Som sagt antingen har man provat det på sitt barn och då kan man svara annars kan man låta bli. Behöver inte höra att det är normalt 7-8h, att jag inte ska ge medicin.. Jag frågade bara

• JNike

Han har precis fyllt två och han har endast sovit 6-8h/natt (å inte ens det sammanhängande eftersom han vaknar om nätterna!) sen han var 5månader.

• JNike

(Kan säga att han sover mellan 45min-1timme efter lunch.)

• JNike

=7 till 9 timmar per dag 17/15timmar vaken av 24timmar. Men det e normalt enligt er?

• JNike

Ja han har svårt att varva ner och så fort han öppnar ögonen när han vaknar ska han gå upp. Och vi har testat allt för att få han att somna om. Men han ska bara upp. Då är det inget som händer och frukost serverar vi senare så det inte skulle bli en vana att få frukost 4 på morgonen, vi sover i samma rum, han sover i en växasäng men går över till oss inatten. Sen tar det lite tid innan han somnar och så vaknar han

• JNike

Tack för de som svarat på min fråga. Ni andra behöver inte lägga ngn energi på att säga hur dåligt det är, att det är som att droga sitt barn, att man ska stå ut, skaffa nån som kan avlasta så att man får sova ut.......... Ni har ju tydligen inga problem och om nu skulle ha får ni ju tydligen hjälp. Vi har ingen som tar vår son!! Jag älskar han över allt på denna jord och att jag frågar om sömnmedel är INTe för att jag är lat, en dålig förälder etc utan jag tänker på våra liv! Min sons utveckling, orken som inte finns, glädjen som tynar bort av trötthet. Jag och min man arbetar olika tider, gör det svårt att 'vila/sova/återhämta sig. Så nu räcker det med inlägg som handlar hur dåligt det är osv för jag vill bara höra av andra dom har liknande 'problem.

• JNike

Tack för ett vettigt svar vi kämpar på med olika små lösningar ,fast de inte fungerar kämpar vi på tillsammans. Har pratat med en överläkare som rekommendera att jag skulle prata m Bvc om theralen meeen Bvc sa blankt nej och hänvisar oss till BUP. :(

• JNike
    ja jag har läst om 5min.metoden men inte allt på hans sida ska göra det :) ja jag blev så besviken på Bvc som inte ens gav det en chans ,att iaf diskutera saken. Jag menar de vet ju att vi har haft problem i snart två år, så då är det inte en jäkla 'fas' som de säger. Har jag aldrig trott heller men som sagt de verkar så himla okunniga.trist tycker jag
Svar på tråden Sömnmedel barn