• Boarder

nygravida i Västerås :)

Hej allihopa får man glida in här på ett bananskal? Plussade igår med nr två o vi är ju jätteglada såklart. Så nu är man i behov av ett ställe med "likasinnade" :)

Är ju endast i v 4 men hoppas och utgår ifrån att allt går som det ska.

• Boarder

Vårat bf är den 14/6, tydligen sist här inne än så länge! Önskar nästan att vi plussat några veckor senare så väntan inte skulle kännas lika lång. Å andra sidan kan man ju börja optimera kost o sånt redan nu. Har ännu inte känt några speciella tecken, förutom lite tötthet och pyttelite illamående. Hoppas verkligen det håller i sig :)

• Boarder

Kul att det fylls på här! :)

Och så skönt att man inte är ensam om att känna sig svullen o ha gått upp en storlek fastän man är tidigt gravid. Jag känner mig grymt svullen i magen o funderar ibland på om det är två små liv därinne, eftersom jag har anlag för det. Sen kommer jag överens med mig själv om att magen snabbare syns eftersom livmodern redan varit uttänjd en gång. :)

Lakrits, en träff vore ju superkul !

Finns det förresten någon mer som bor på bjurhovda/brandthovda/skiljebo eller i närheten här?

• Boarder
    Suess skrev 2013-10-25 16:59:40 följande:
    Blir tokig på mitt minne snart. Glömmer ALLT känns det som. Det är riktigt läskigt!! Någon mer än jag? Hur mår ni allihopa? 

Det kanske är hormonerna som spökar.. du får skaffa en såndär liten notebook att skriva ned drt viktigaste i :) Jag har den senaste veckan haft ljusrosa flytningar. Endast liten mängd. Idag fick jag dock se att det kommit bruna flytningar, fortfarande inte direkt stor mängd. Finns det någon som vart med om samma? Har dessutom lite molande värk i mage/korsrygg och detta gör mig självklart väldigt orolig för missfall ://
  • Boarder

Skönt o höra att jag inte är ensam om dessa hemska blödningar! Hade blödningar i min förra graviditet också, fick då göra tidigt vul och det såg bra ut och ut kom sen en liten frisk bebis.

så jag hoppas verkligen det går bra denna gång med. Ska ringa imorgon och be om ett ultraljud.

Tack för era svar, det hjälper massor när man är i en så sårbar och orolig situation!

• Boarder

Idag ringde jag kvinnokliniken och fick efter mycket om o men, och efter ett mkt arrogant bemötande komma in på koll på onsdag kl 15.

Jag berättade för sköterskan att jag haft blödning i 1, 5 vecka och ont i mage och rygg. Hon frågar inget om mängd blod eller vilken typ av smärta, utan konstaterar att "det där låter ju som ett missfall. Vänta ett par veckor och gör gravtest"....

Ska det vara så?! :( :@

• Boarder

Nej verkligen illa hur de behandlar folk, skulle ha tagit namnet på sköterskan då hade man kunnat gå vidare med det. Hon kanske behöver gå en moralkurs eller nåt ;) Jag tror inte hon fattar traumat i att få ett missfall, bli lämnad ensam av vården och "ta ett gravtest om några mån". Förjävligt på ren svenska!

Nu fick jag ju iaf mitt vul och jag hoppas verkligen det är ett liv därinne. Har ju haft endast små blödningar så egentligen är det mest den underliggande mens/molvärken i både mage o rygg som oroar mig. Usch så nojig man är hela tiden!

• Boarder
    MajaK skrev 2013-10-28 13:06:40 följande:
    Hejsan hejsan, här e en till som vill hoppa med =)

Vår lilla kotte är beräknad till 25:e mars enligt RUL,

o storasyster Molly fyller 2 år den 28:e mars så vi håller tummarna för varsin födelsedag iaf =)

Bor förövrigt på Bjurhovda =) 

/Maja 

Bor oxå på bjurhovda, här finns oxå en storasyster men hon blir 2 i juli :)
  • Boarder
    Boarder skrev 2013-10-28 15:03:50 följande:
    Nej verkligen illa hur de behandlar folk, skulle ha tagit namnet på sköterskan då hade man kunnat gå vidare med det. Hon kanske behöver gå en moralkurs eller nåt ;) Jag tror inte hon fattar traumat i att få ett missfall, bli lämnad ensam av vården och "ta ett gravtest om några mån". Förjävligt på ren svenska!

Nu fick jag ju iaf mitt vul och jag hoppas verkligen det är ett liv därinne. Har ju haft endast små blödningar så egentligen är det mest den underliggande mens/molvärken i både mage o rygg som oroar mig. Usch så nojig man är hela tiden!

Rättelse, "några v" menar jag ju :)
  • Boarder
    MajaK skrev 2013-10-29 12:35:03 följande:
    Va roligt =) Ser ut som att ni oxå prickat in ganska bra med 2 år mellan barnen =) Frågan är ju om vi gjort det bra eller bara är galna o inte har en aning om vad vi ger oss in på =pKul med flera härifrån, vi stortrivs verkligen här o tycker inte riktigt att området förtjänar sitt dåliga rykte längre =)

Ni med syskon sen innan, hur har ni tänkt göra med syskonvagn? Jag o min karl har börjat grubbla lite på vad vi ska ha för nån o för oss lutar det mot en Bugaboo Donkey men det e många kronor det handlar om så man vill ju inte ångra sig efter en månad =/ 

Haha, antagligen har vi ingen aning om vad vi ger oss in på nej :)

Tycker det finns både bra o dåliga ställen här på b-hovda. Första, andra tredje skulle jag nog inte vilja bo på men fjärde femte sjätte är helt ok. Tycker dock sammanhållningen här är oslagbar o det är det jag gillar! Vart bor ni på bjurhovda?

För oss blir det ofrånkomligen en syskonvagn då storasyster inte ens är två år när lillen kommer. Har inte kollat runt överhuvudtaget faktiskt, kanske är dags :) måste ju iaf ha en där både ligg och sittdel finns. Grämer mig lite eftersom man redan får armbåga sig fram med en vanlig singelvagn!
Svar på tråden nygravida i Västerås :)