• Fjällsol

Snart äggdonation - blöder med Progynon

Hej!

Jag ska till Riga snart och göra en äggdonation. Jag har ätit Progynon i ca två veckor och nu har jag börjat att blöda.

Någon som har varit med om det och ändå kunnat genomföra donationen på utsatt datum? Jag ska till Riga för undersökning innan den görs men de verkar inte alltför bekymrade.

Som sagt, bågon som varit med om detta?

• Svar på tråden Snart äggdonation - blöder med Progynon
  • MrsCecilia

Jag har endometrios och har blödigt mig igenom alla mina äggdonationer och nu även början av graviditeten. Jag brukade göra extra vul för att se om slemhinnan var okey. Det brukade gå bra ändå, jag fick blodstoppande tabletter av Riga sen.

• Fjällsol

Hej!

Åh, då är jag inte ensam alltså! ????

Jag ska till Riga och göra en extra undersökning för att kolla slemhinnan. Men då vet jag att det har hänt fler än mig, då kan vi förhoppningsvis gå igenom med donationen ändå! ????

Jag var lite orolig över att det var väldigt ovanligt med dessa blödningar!

• Caspianne

Progyonet gör att slemhinnan ska tjocka på sig och växa och bli 3-skiktad. Om du blöder så kan det ju tyda på att slemhinnan lossat= menstruation.

I ditt ställe hade jag försökt få göra ett UL INNAN du åker till Riga för att säkerställa att slemhinnan ser ut som den ska i förhållande till antal dagar du ätit progyonet.
    . ÄD-försök är ju inte gratis direkt och man vill ju optimera chansernaoch inte göra en ET när slemhinnan lossat.

• Fjällsol

Hej!

Jo, jag ska göra en undersökning innan vi gör ET, för ja, det är ju inte billigt precis och jag vill ju verkligen ha de allra bäste förutsättningarna.

Det känns inte som att jag fått mens, det brukar jag känna, och jag har en historik med blödningar.

Det jobbiga är att jag måste åka till Ruga för doktorn vill se på min slemhinna personligen. Å andra sidan så slipper mannen min åka själv!

• Caspianne

Ok, tänkte att du kunde få ett UL i Sverige innan resan Glad 
    Lycka till iallafall!

• Fjällsol

Det hade varit smidigast med UL i Sverige men samtidigt så känner jag att det kan vara skönt att doktorn som skall göra ET vet exakt hur det ser ut därinne!

Och som sagt, då slipper min kära man åka själv för att lämna sitt bidrag! Han är väldigt glad för det!

Och så får jag reka i Riga i lugn och ro innan, då kommer jag känna mig trygg på lördag med flygtransfer m m när jag ska dit! (Om allt är i sin ordning förstås)

Även om det här är andra försöket men då åkte vi båt och stannade flera dagar. Nu blir det fram och tillbaka över dagen!

Håll tummarna!

• lelle75

Vad är Progynon?
    Jag fick blödningar av p-piller i tre veckor innan ÄD, men det var inga problem sa läkaren. Slemhinnan var i fin form. lycka till! 

• chikita124

Hej!
    Hur gick de för er??
    Vi ska börja medicin på onsdag och beräknat transfer är 27 juli i Riga
    härligt värre o spännande 

Svar på tråden Snart äggdonation - blöder med Progynon