• Anonym (eller ?)

Utländska män - vågar ragga mer öppet ?

Upplever ni kvinnor att utländska män är mer modiga vad det gäller att ragga ? 

Jag menar alltså baserat på era egna upplevelser, inte era fördomar!

Har själv blivit stoppad t.ex. på gatan, i affärer, i kommunaltrafiken osv. av män som presenterat sig och velat ha någon slags kontakt med mig.
    Gemensam nämnare - de har alla varit utländska och större delen engelsktalande.
    Aldrig vart med om att svenskar försökt få kontakt med mig på det sättet! 

Blir nyfiken på varför det är såhär - och om det finns fler som upplever det på samma sätt ? 

Vill höra era tankar & åsikter!

(Detta är säkert ett känsligt ämne, så kan passa på att klargöra ett par saker:
    1. Jag finner ej något negativt med deras ursprung.
    2. Det är endast en simpel fråga jag ställer, baserad på egna upplevelser, finns inget att läsa mellan raderna.)             
  • Svar på tråden Utländska män - vågar ragga mer öppet ?
  • Pandamamma79

Det är väl allmänt känt att svenskar öht är blyga och tysta.
    Då är det ju inte så konstigt ifall utländska män är mer modiga!

• Anonym (eller ?)
    Pandamamma79 skrev 2013-06-13 00:03:30 följande:
    Det är väl allmänt känt att svenskar öht är blyga och tysta.
    Då är det ju inte så konstigt ifall utländska män är mer modiga!

Jo det har du nog rätt i!
    Tycker dock det är lite kul att det oftast är utländska män som vågar närma sig på såna spontana sätt! Vore kul att se en svensk försöka på samma sätt för att bryta trenden lite. (för mig själv alltså) 
  • Nude
    Anonym (eller ?) skrev 2013-06-12 23:55:56 följande:
    Upplever ni kvinnor att utländska män är mer modiga vad det gäller att ragga ? 

Jag menar alltså baserat på era egna upplevelser, inte era fördomar!

Har själv blivit stoppad t.ex. på gatan, i affärer, i kommunaltrafiken osv. av män som presenterat sig och velat ha någon slags kontakt med mig.
    Gemensam nämnare - de har alla varit utländska och större delen engelsktalande.
    Aldrig vart med om att svenskar försökt få kontakt med mig på det sättet! 

Blir nyfiken på varför det är såhär - och om det finns fler som upplever det på samma sätt ? 

Vill höra era tankar & åsikter!

(Detta är säkert ett känsligt ämne, så kan passa på att klargöra ett par saker:
    1. Jag finner ej något negativt med deras ursprung.
    2. Det är endast en simpel fråga jag ställer, baserad på egna upplevelser, finns inget att läsa mellan raderna.)             
    Jag har också upplevt att utländska män är mer öppna och sociala än svenska män, även i nyktert tillstånd. Sen finns det såklart svenska män som också är öppna och sociala, men de är ganska sällsynta.

Tror att det har att göra med, oftast iaf, att de utländska männen kommer från en annan kultur, där familj och släkt är viktigt, och att man redan som barn introduceras i stora familjer och stora middagar, man har liksom alltid folk omkring sig.Därav kanske man är mer kontaktsökande även i vuxna livet.   

• jinja

Absolut, är det så! har själv funderat över detta. Kanske beror det på att i många andra länder finns en datingkultur, där det är mer naturligt? I Sverige är folk mer vana med att ragga på krogen - gärna med alkohol i kroppen. Folk (män?) är lite fega för att göra det i andra miljöer, på ljusa dan?

• Godnatt

Har väl betett mig på det sättet när jag bott utomlands. Speciellt lätt har det blivit när man presenterat sig som svensk och inte amerikan.
    I Sverige skiter jag i det. Finns ingen anledning till att ens bemöda sig.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Anonym (eller ?)
    Nude skrev 2013-06-13 00:17:04 följande:
    Jag har också upplevt att utländska män är mer öppna och sociala än svenska män, även i nyktert tillstånd. Sen finns det såklart svenska män som också är öppna och sociala, men de är ganska sällsynta.

Tror att det har att göra med, oftast iaf, att de utländska männen kommer från en annan kultur, där familj och släkt är viktigt, och att man redan som barn introduceras i stora familjer och stora middagar, man har liksom alltid folk omkring sig.Därav kanske man är mer kontaktsökande även i vuxna livet.   

Det ligger något i det du säger! Jag funderar på om det även är så att vissa är nya i detta land och inte har så många bekantskaper - men gärna vill ha fler, och att de då visar detta väldigt öppet... jag venne
    jinja skrev 2013-06-13 00:17:24 följande:
    Absolut, är det så! har själv funderat över detta. Kanske beror det på att i många andra länder finns en datingkultur, där det är mer naturligt? I Sverige är folk mer vana med att ragga på krogen - gärna med alkohol i kroppen. Folk (män?) är lite fega för att göra det i andra miljöer, på ljusa dan?

Ja det är möjligt! Tycker dock alltid det känns så udda när det händer - eftersom jag blir så ställd av det, att en främmande man kommer fram och pratar med mig. Blir nog fan lite rädd också Tungan ute 
    Vissa som kör den stilen är också grymt påträngande, och det gör mig jättenervös eftersom jag är skitdålig på att vara avvisande! 

• Anonym (eller ?)
    Godnatt skrev 2013-06-13 00:21:02 följande:
    Har väl betett mig på det sättet när jag bott utomlands. Speciellt lätt har det blivit när man presenterat sig som svensk och inte amerikan.
    I Sverige skiter jag i det. Finns ingen anledning till att ens bemöda sig.

Fick du bra/dålig respons när du gjorde så ? 

Varför finns det ej någon anledning att ens bemöda sig i Sverige ?

Glad   
  • Zia29

Ja, jag upplever det absolut. Av alla killar som har raggat på mig har endast EN varit svensk. Haha det var lite roligt för vi var båda i en hiss på väg till samma tandläkare och han frågade mig då "ska du till tandläkaren?". Log och svarade ja, men sen hände inget mer. Jag såg på honom att han var väldigt nervös och knappt vågade prata med mig, stackaren Tungan ute Snygg var han med.

Majoriteten av alla utländska killar som har raggat på mig har varit idioter. Trott att dom verkligen kunde få mig på fall med bara blicken. Modigt? Nja, snarare vidrigt och för bra självförtroende haha. Men jo visst, jag tycker absolut att utländska killar allmänt är modigare än svenska killar när det kommer till raggning. Lite synd...

Alla har rätt till en åsikt. Om jag bryr mig om din så får du veta det.
  • Anonym (K)

När en svensk man raggar = manschauvinist
    När en utlänning raggar = exotiskt

Jag är svensk, och raggar aldrig. Jag är alltså vare sig manschauvinist eller exotisk. Däremot har jag utvecklat stora underarmsmuskler.

• Nude
    Zia29 skrev 2013-06-13 00:27:02 följande:
    Ja, jag upplever det absolut. Av alla killar som har raggat på mig har endast EN varit svensk. Haha det var lite roligt för vi var båda i en hiss på väg till samma tandläkare och han frågade mig då "ska du till tandläkaren?". Log och svarade ja, men sen hände inget mer. Jag såg på honom att han var väldigt nervös och knappt vågade prata med mig, stackaren Tungan ute Snygg var han med.

Majoriteten av alla utländska killar som har raggat på mig har varit idioter. Trott att dom verkligen kunde få mig på fall med bara blicken. Modigt? Nja, snarare vidrigt och för bra självförtroende haha. Men jo visst, jag tycker absolut att utländska killar allmänt är modigare än svenska killar när det kommer till raggning. Lite synd...

HIhih gulligt, han gjorde ett försök i alla fall :)...Om fler vågade som han...Tyvärr så verkar många tro att man är psykfall om man pratar med främlingar.
Svar på tråden Utländska män - vågar ragga mer öppet ?