Zia29 skrev 2013-06-13 00:27:02 följande:
Ja, jag upplever det absolut. Av alla killar som har raggat på mig har endast EN varit svensk. Haha det var lite roligt för vi var båda i en hiss på väg till samma tandläkare och han frågade mig då "ska du till tandläkaren?". Log och svarade ja, men sen hände inget mer. Jag såg på honom att han var väldigt nervös och knappt vågade prata med mig, stackaren

Snygg var han med.
Majoriteten av alla utländska killar som har raggat på mig har varit idioter. Trott att dom verkligen kunde få mig på fall med bara blicken. Modigt? Nja, snarare vidrigt och för bra självförtroende haha. Men jo visst, jag tycker absolut att utländska killar allmänt är modigare än svenska killar när det kommer till raggning. Lite synd...
Hahaha vaa, synd att det inte blev något mer!!
Jag håller med dig i att många som kör "prata med tjej på gatan"-approachen är jävligt påträngande, och ibland t.o.m otrevliga ... Det är väldigt svårt att skaka dom av sig.
Fick idag en man som stoppade mig på väg till jobbet som hälsade och sa vad han hette och jag svarade med "okej, nice to meet you". Tänkte dissa honom där genom att bara gå vidare, men så stoppade han mig igen och frågade om jag hade bråttom - och då sa jag att jag hade skitbråttom till tåget. Då fattade han som tur var och gick!
Det obehagliga var dock att han kom bakifrån mig när han stannade mig, så han måste ha sett mig nånstans och följt efter mig ...
Det var iaf detta som fick mig att fundera på om utländska män vågar vara mer öppna med sitt sätt att ragga - för nu har samma sak hänt mig flera gånger.
Anonym (K) skrev 2013-06-13 00:28:23 följande:
När en svensk man raggar = manschauvinist
När en utlänning raggar = exotiskt
Jag är svensk, och raggar aldrig. Jag är alltså vare sig manschauvinist eller exotisk. Däremot har jag utvecklat stora underarmsmuskler.
Haha - nja ... skulle väl säga att det är mer "exotiskt" att en svensk man raggar, för det händer typ ALDRIG.
Inte på det sättet i alla fall ... det jag beskriver ovan alltså