• Anonym (eller ?)

Utländska män - vågar ragga mer öppet ?

Upplever ni kvinnor att utländska män är mer modiga vad det gäller att ragga ? 

Jag menar alltså baserat på era egna upplevelser, inte era fördomar!

Har själv blivit stoppad t.ex. på gatan, i affärer, i kommunaltrafiken osv. av män som presenterat sig och velat ha någon slags kontakt med mig.
    Gemensam nämnare - de har alla varit utländska och större delen engelsktalande.
    Aldrig vart med om att svenskar försökt få kontakt med mig på det sättet! 

Blir nyfiken på varför det är såhär - och om det finns fler som upplever det på samma sätt ? 

Vill höra era tankar & åsikter!

(Detta är säkert ett känsligt ämne, så kan passa på att klargöra ett par saker:
    1. Jag finner ej något negativt med deras ursprung.
    2. Det är endast en simpel fråga jag ställer, baserad på egna upplevelser, finns inget att läsa mellan raderna.)             
  • Svar på tråden Utländska män - vågar ragga mer öppet ?
  • Godnatt
    Anonym (eller ?) skrev 2013-06-13 00:24:23 följande:

Fick du bra/dålig respons när du gjorde så ? 

Varför finns det ej någon anledning att ens bemöda sig i Sverige ?

Glad   
    Bra respons. Kanske t.o.m. litet för bra för ens eget bästa ibland.

Som svar på din andra fråga har jag helt ingen riktigt bra erfarenhet från samma beteende inom Sverige. Då har det varit bättre via ungdomsföreningar, dansskolor, jobb osv.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • pluvdo

Det kanske är så, jag vet inte. I min erfarenhet är det dock många afrikanska män som raggar och som inte är försiktiga eller blyga av sig alls, men i deras fall tror jag att det åtminstone i många fall handlar om att de är ute efter något (pengar eller uppehållstillstånd eller så) och att det är därför de är så väldigt klängiga. Att det inte är seriöst flirtande, alltså, utan mer som ett... ja, "jobb".

• Zia29
    Nude skrev 2013-06-13 00:29:06 följande:

HIhih gulligt, han gjorde ett försök i alla fall :)...Om fler vågade som han...Tyvärr så verkar många tro att man är psykfall om man pratar med främlingar.
    Haha ja, han var verkligen det :) Sen när vi satt i väntrummet så satt han och tittade på mig, men så fort jag vände blicken åt hans håll så vände han bort sin Tungan ute Ja men eller hur, tycker det är väldigt synd att inte fler vågar :/
    Ja, jag förstår inte det! Knäppt...
    Alla har rätt till en åsikt. Om jag bryr mig om din så får du veta det.
  • Anonym (eller ?)
    Zia29 skrev 2013-06-13 00:27:02 följande:
    Ja, jag upplever det absolut. Av alla killar som har raggat på mig har endast EN varit svensk. Haha det var lite roligt för vi var båda i en hiss på väg till samma tandläkare och han frågade mig då "ska du till tandläkaren?". Log och svarade ja, men sen hände inget mer. Jag såg på honom att han var väldigt nervös och knappt vågade prata med mig, stackaren Tungan ute Snygg var han med.

Majoriteten av alla utländska killar som har raggat på mig har varit idioter. Trott att dom verkligen kunde få mig på fall med bara blicken. Modigt? Nja, snarare vidrigt och för bra självförtroende haha. Men jo visst, jag tycker absolut att utländska killar allmänt är modigare än svenska killar när det kommer till raggning. Lite synd...

Hahaha vaa, synd att det inte blev något mer!! Solig

Jag håller med dig i att många som kör "prata med tjej på gatan"-approachen är jävligt påträngande, och ibland t.o.m otrevliga ... Det är väldigt svårt att skaka dom av sig.

Fick idag en man som stoppade mig på väg till jobbet som hälsade och sa vad han hette och jag svarade med "okej, nice to meet you". Tänkte dissa honom där genom att bara gå vidare, men så stoppade han mig igen och frågade om jag hade bråttom - och då sa jag att jag hade skitbråttom till tåget. Då fattade han som tur var och gick!
    Det obehagliga var dock att han kom bakifrån mig när han stannade mig, så han måste ha sett mig nånstans och följt efter mig ... 

Det var iaf detta som fick mig att fundera på om utländska män vågar vara mer öppna med sitt sätt att ragga - för nu har samma sak hänt mig flera gånger.
    Anonym (K) skrev 2013-06-13 00:28:23 följande:
    När en svensk man raggar = manschauvinist
    När en utlänning raggar = exotiskt

Jag är svensk, och raggar aldrig. Jag är alltså vare sig manschauvinist eller exotisk. Däremot har jag utvecklat stora underarmsmuskler.

Haha - nja ... skulle väl säga att det är mer "exotiskt" att en svensk man raggar, för det händer typ ALDRIG.
    Inte på det sättet i alla fall ... det jag beskriver ovan alltså 

• Nude
    Zia29 skrev 2013-06-13 00:40:00 följande:
    Haha ja, han var verkligen det :) Sen när vi satt i väntrummet så satt han och tittade på mig, men så fort jag vände blicken åt hans håll så vände han bort sin Tungan ute Ja men eller hur, tycker det är väldigt synd att inte fler vågar :/
    Ja, jag förstår inte det! Knäppt...

Om han var så snygg, skulle du ha gjort ett move, om du nu var singel ;) Jag hade ångrat mig efteråt om jag inte hade gjort något :)
  • Anonym (eller ?)
    Godnatt skrev 2013-06-13 00:32:49 följande:
    Bra respons. Kanske t.o.m. litet för bra för ens eget bästa ibland.

Som svar på din andra fråga har jag helt ingen riktigt bra erfarenhet från samma beteende inom Sverige. Då har det varit bättre via ungdomsföreningar, dansskolor, jobb osv.

Haha vad intressant!! Jag undrar om de män som kör den stilen här i Sverige får samma goda respons!
    Har dock aldrig själv nappat på den stilen ... mest för att jag utsatts för den på ett osnyggt och påträngande sätt.
    Hade blivit mer intresserad om det skett på ett trevligare sätt.
    pluvdo skrev 2013-06-13 00:34:30 följande:
    Det kanske är så, jag vet inte. I min erfarenhet är det dock många afrikanska män som raggar och som inte är försiktiga eller blyga av sig alls, men i deras fall tror jag att det åtminstone i många fall handlar om att de är ute efter något (pengar eller uppehållstillstånd eller så) och att det är därför de är så väldigt klängiga. Att det inte är seriöst flirtande, alltså, utan mer som ett... ja, "jobb".
    Hahaha vad roligt att du nämner det - den som kom fram till mig idag verkade ha afrikanskt ursprung. Vet dock inte vad för gott jag hade kunnat bidra med till honom ... är ungdom, bor hemma och arbetar deltid. Hahaha!!
    Tror mest han spanade in mig och ville ligga, eller nåt.   

• Zia29
    Anonym (eller ?) skrev 2013-06-13 00:42:26 följande:

Hahaha vaa, synd att det inte blev något mer!! Solig

Jag håller med dig i att många som kör "prata med tjej på gatan"-approachen är jävligt påträngande, och ibland t.o.m otrevliga ... Det är väldigt svårt att skaka dom av sig.

Fick idag en man som stoppade mig på väg till jobbet som hälsade och sa vad han hette och jag svarade med "okej, nice to meet you". Tänkte dissa honom där genom att bara gå vidare, men så stoppade han mig igen och frågade om jag hade bråttom - och då sa jag att jag hade skitbråttom till tåget. Då fattade han som tur var och gick!
    Det obehagliga var dock att han kom bakifrån mig när han stannade mig, så han måste ha sett mig nånstans och följt efter mig ... 

Det var iaf detta som fick mig att fundera på om utländska män vågar vara mer öppna med sitt sätt att ragga - för nu har samma sak hänt mig flera gånger.
    Haha ja, fast jag hade pojkvän just då så även om han hade vågat prata mer med mig så hade det inte hänt något särskilt efter det.

Ja usch, jag gillar verkligen inte när det händer! Jag har inga problem med att säga ifrån, speciellt inte när jag känner mig väldigt obekväm, så det har t.o.m. hänt att vissa killar har fått en utskällning.

Men herregud! Förvånad Fyfan vad läskigt! Det där gav mig rysningar. Tack o lov att han gick iväg! Du får nästan börja bära med dig nån försvarsspray.

Ja, jag förstår då varför det fick dig att börja fundera på den frågan om det händer dig ofta. Men det den där mannen gjorde var mer läskigt än annat. Om han trodde att det där var ett bra sätt att ragga tjejer på, så är han helt ute och cyklar... Creepy man!
  • Zia29
    Nude skrev 2013-06-13 00:42:33 följande:

Om han var så snygg, skulle du ha gjort ett move, om du nu var singel ;) Jag hade ångrat mig efteråt om jag inte hade gjort något :)
    Haha det var jag inte då, jävligt synd kan jag tycka nu i efterhand. Tro mig, hade jag varit singel då så hade jag fortsatt prata med honom ;) Han må ha varit blyg, men jag hade fått honom att våga prata mer Tungan ute
  • Nude
    Zia29 skrev 2013-06-13 01:04:25 följande:
    Haha det var jag inte då, jävligt synd kan jag tycka nu i efterhand. Tro mig, hade jag varit singel då så hade jag fortsatt prata med honom ;) Han må ha varit blyg, men jag hade fått honom att våga prata mer Tungan ute

Blyga killar kan vara väldigt charmiga på sitt sätt =) ....O visst går det lätt att få de våga prata mer Flört
  • Chocoholica
    Anonym (K) skrev 2013-06-13 00:28:23 följande:
    När en svensk man raggar = manschauvinist
    När en utlänning raggar = exotiskt

Jag är svensk, och raggar aldrig. Jag är alltså vare sig manschauvinist eller exotisk. Däremot har jag utvecklat stora underarmsmuskler.
    Fast nu är du lite väl negativ. Menar du på att alla upptagna män har blivit raggade på av kvinnor eftersom det skulle vara manschauvinistiskt annars? Naaa, tror knappt det. Förresten om en utländsk kvinna raggar (jag som tog första kontakten) på sin man är hon ett exotiskt kvinnoschauvinist? Flört
Svar på tråden Utländska män - vågar ragga mer öppet ?