Få syskon vid 2 och 1/2?
Hej! Är det nån som har erfarenhet att få syskon när det minsta är 2 och ett halvt? För och nackdelar snälla!
Hej! Är det nån som har erfarenhet att få syskon när det minsta är 2 och ett halvt? För och nackdelar snälla!
Min son var 2.5 när lillebror kom :) det har gått jättebra, dock är han ganska livlig och vild utav sig så det som har varit/fortfarande är svårt att förstå är att lillebror kan "gå sönder". Sedan kom han in i trotsåldern bara några veckor därefter, nästan enbart mot mig, så där har det varit tufft. Nu har det börjat lugna ner sig lite igen, lillebror är 7 månader nu :)
Hej! Och tack för ditt svar :) jag är rädd att det är för tidigt men man kan ju aldrig veta när det är bra eller inte..
Mellan 3an och 4an är det 2 år och nästan 4 månader. Det längsta avståndet (2 år och 1 månad, samt 1 år och 10 månader mellan 1 och 2, och 2 och 3).
Har gått jättebra, märker ingen större skillnad i åldrarna på några månader hit eller dit. Det har mer berott på storasyskonets personlighet och bebisens magont om man slitit sitt hår eller inte :)
Nu är mina snart 3, 5, 7 och 9 år och 1 och 2 funkar jättebra ihop men leker inte jätteofta med varandra utan väljer andra lekkamrater. Däremot fixar de utan problem att lämna hemma själva och såna saker. 2 och 3 är leker jättebra ihop men har också helt galna ret och bråk-perioder. 3 och 4 kan leka bra ihop om de är själv (men annars vill 3 hänga med 2) men det är även där mellan en del småret.
Nu när barnen är lite större är det såklart lite lugnare hemma än när vi haft 2-åringar och spädbarn.
Ja personligheter spelar ju såklart stor roll! Helt individuellt såklart :) Våran äldsta är ju 11 och henne har vi ju haft jätte mycket hjälp av med lilla syster. Kanske ska man inte tänka så mycket utan ta det som det kommer! Tack för svaret!