• EliWen

Vad gör barnen i Bamseklubben?

Har sökt och läst i gamla trådar, läst Fritidsresors sajt utan och innan men inte hittat något fullgott svar - så, ni vars barn har varit med i Bamseklubben på någon resa nån gång kan ni kanske berätta lite hur det har varit?
    Vi åker till Kreta i slutet av juli och funderar lite på om vår son skulle uppskatta att vara med i Bamseklubben en av veckorna vi kommer vara där. Han är 4,5 år och han får själv bestämma om det är något han vill prova på eller inte. Men till mina frågor...

- Vad gör barnen på bamseklubben?
    - Hur länge är de med klubben varje dag? 1 timme? Mer?
    - Vad tyckte era barn om att vara med i klubben? 

Tack för hjälpen! 

• Svar på tråden Vad gör barnen i Bamseklubben?
  • Anne69

Klubben brukar vara 2 timmar varje dag. På stora resmål finns det klubb både för- och eftermiddag. Så om ni har något önskemål om tid så skriv det redan nu. Klubben är sen fem av 7 dagar, så man hinner göra lite annat också.

Det brukar börja med en samling. Då kanske de sjunger lite eller gör några ramsor. Sen har de någon sorts tema och det inkluderar ofta en promenad runt området. Vi har varit på Lille Skutts morotsjakt, Vargens glassjakt (skattjakt avslutas med glass), Piratdag, Indiandag osv. Men också på pysseldag då barnen fick göra egna studsbollar.

Olika barn uppskattar detta olika mycket, min erfarenhet är att det är bättre ju äldre de är. En 5-åring gillar detta bättre än en 3-åring. Ett barn som tycker mycket om att gå i förskolan och gillar mycket sociala kontakter gillar detta bättre än barnet som trivs bäst själv.

• Duckan

Dottern (då 5,5) var med i Bamseklubb på Mallorca förra året. Det var som ovan säger, lite olika teman för dagarna, de lekte lekar, ritade osv.
    Vår dotter tyckte inte att det var jättekul (inte så som vi trott i alla fall) tyvärr för hon var klart äldst i gruppen.
    Däremot var det gratis underhållning av Vivas egen unga personal. De höli l lekar, dans, skattjakter och barnens disco om kvällarna. Gratis! Siri tyckte att de var mycket roligare att hänga med dem.

• EliWen

Tack snälla för era svar - det låter kanske som något min son ändå skulle uppskatta! Skönt att få veta lite mer, det var rätt dåligt med info på nätet tycker jag!

Svar på tråden Vad gör barnen i Bamseklubben?