Inlägg från: Godisunge |Visa alla inlägg
  • Godisunge

Vecka 37 i morrn

Väntar andra barnet och började v 37 i onsdags. Tycker helt klart att det kan vara dax för bebis att komma snart. Har haft ont av foglossning och rygg hela grav och en del sammandragningar till och från. Har sedan måndag haft lite mer kraftig SD men inget som vill bli regelbundet.
    Längtar just nu efter att kunna sova utan att vakna i smärta var gång man vrider lite på sig.  

• Godisunge

BB väskan packad, batteri till kameran laddas, vagnen klar och bilstolen köpt så nu är vi redo!!! Har plockat fram alla kläder från sist och har nog allt som behövs men MÅSTE nog köpa något litet nytt till denna bebis som första kläderna, vet dock inte könet å det verkar bli allt svårare att hitta neutrala kläder.

• Godisunge
    Smuhlan skrev 2013-06-17 10:01:01 följande:
    Jag ger upp!!! Vill bara gråta!!! Det har gått snart en vecka utan att jag kunnat sova... Jag orkar inte mer nu... Kan ju inte ta igen det på dagen heller då jag har fem andra barn här hemma... Det spelar ingen roll att min man gör allt för att hjälpa till, jag är ju HELT slut!!! Hur i hela friden ska jag orka föda barn när mina energidepåer är slut???

Nej både humöret och hoppet om att orka försvinner ganska snabbt när man inte får sova. Försöker själv just nu men nått halvsittande i sängen med massa kuddar för så fort jag lutar för mycket kommer halsbränna och kräk känslor så de inte går att ligga still. Har du små barn hemma? Har en 4åring här som tycker det är jätte mysigt med middagsvila och film, nerbäddad i soffan med halvsovande småsnarkande mamma.
  • Godisunge

Trodde helt klart att jag skulle vara på väg till förlossning nu! Har vaknat massa gånger i natt med kraftiga SD och mellan 4-6 blir det regelbundet, inte så kraftigt men 3 på en kvart och håller sig så i 2 tim. Sen tog det slut!!! Nån enstaka nu på dagen men inget de lär bli bebis av!!! Undrar va de va?

• Godisunge

Har börjat fundera mycke på förlossningen och smärtlindring mm. Kan inte säga att jag hade nån perfekt förlossning sist man de har inte bekymrat mig tidigare. Men ju närmare det kommer desto konstigare funderingar blir det, drömmer dessutom om konstiga hallucinationer pga lustgas... Hur går era tankar? Vad har funkat för er som har barn tidigare?

• Godisunge

Nu ska här storstädas!!! Svärmor föreslog fönsterputts som bra kur för att få värkar. Med lite tur funkar det, har man otur blir det väl sängliggande resten av veckan pga överansträngning :)

• Godisunge

Har i 2 nätter fått sova riktigt bra utan varken sammandragningar eller halsbränna och även hittat en ganska bekväm sov ställning, då slår världens sommarförkylning till istället. Så just nu kan bebis få vänta ett par dagar till, kunde ju vara trevligt om man kan andas under förlossningen.

• Godisunge
    Smuhlan skrev 2013-06-26 13:37:40 följande:
    Typiskt att åka på förkyldning nu... Men jag har hört fler som blivit det veckan innan förlossning... Hoppas du kryar på dig snabbt... Själv känns det som det sipprar vätska ur mig, men det GÖR det inte... Vad är det liksom...

Har också känt den känslan till och från senaste veckan, och att det liksom blir kallt på insidan låren. Gissar att bebis klämmer på någon nerv. Skulle frågat på MVC igår men glömde det, har en pratglad BM så det blir lätt att vi kommer från ämnet lite ibland.
  • Godisunge

Är bedrövligt rastlös idag. Vill få så mycke gjort och har startat både det en och det andra för att ganska snabbt inse att jag inte orkar. 8 dagar kvar men börjar nog få in i mitt huvud att de kan vara lite till. Påbörjar istället nedräkning till fredag då sambon jobbar sista dagen, sen ska vi ha semester hela familjen!

• Godisunge

Nu börjar även sambon bli otålig på att bebis inte kommit. Har ju haft sammandragningar under nästan hela grav så han är van att se på mig när dom kommer. Senaste dagarna har han börjat titta mot klockan och kommer med små funderingar ibland om de kanske är lite tätare nu, kan det betyda nått.

• Godisunge

Torsdag 10.34 föddes en liten tjej i rasande fart. Hann inte riktigt fatta vad som hände. Jag vaknade vid 1.30 med värkar var 10 min och fortsatte så titt 6 tiden utan allt för ont, sen gick det fort och väl på fl tog det kanske 30 min och så va de klart. Nu är vi hemma och njuter!!!

• Godisunge
    mammabettan skrev 2013-07-07 12:17:46 följande:
    Igår kväll 21.40 föddes vår Malte, 4640 g o 55 cm... det gick jättefort, var öppen 6 cm när vi kom in vid 19 o sen drog det på. Hann inte få nån annan smärtlindring än lustgas o tyckte det var fruktansvärt, men nu är allt såklart som bortblåst... :) njuter av varenda sekund! Lycka till ni andra! Selina02 - är du kvar hemma eller är det bebis på g? :)

Grattis!!!
  • Godisunge
    Selina02 skrev 2013-07-08 10:29:57 följande:
    Födde idag ca 6.20 efter 6 h på fl. Pojke 3,2 kg 52 cm. Kommer med mer info sen

Grattis!!!
Svar på tråden Vecka 37 i morrn