Inlägg från: Mamalinda |Visa alla inlägg
  • Mamalinda

Vecka 37 i morrn

Hej! Får jag också hoppa in här? Jag är i v36+4 idag. Den senaste veckan har jag sovit skitdåligt. Sover mellan 1 och 4 timmar per natt. Det börjar ta på krafterna! Inatt trodde jag det var på G. Hade såpass onda sammandragningar at det inte gick att ligga kvar i sängen utan jag var tvungen att gå upp och röra mig, men det avtog efter ca 1,5 timme. :( Hoppas nu på att det ska köra igång inatt istället. :)

• Mamalinda
    Godisunge skrev 2013-06-26 12:00:16 följande:
    Har i 2 nätter fått sova riktigt bra utan varken sammandragningar eller halsbränna och även hittat en ganska bekväm sov ställning, då slår världens sommarförkylning till istället. Så just nu kan bebis få vänta ett par dagar till, kunde ju vara trevligt om man kan andas under förlossningen.

Drygt med förkylning nu i slutet... Jag har nyss blivit av med förkylningen from hell så nu hoppas jag att jag får vara frisk tills det är dax. Krya på dig!
  • Mamalinda

Välkommen Elas! Föhoppningsvis har din bebis vänt sig. Min ligger med huvudet neråt, rumpan snett uppåt och jag känner sparkarna mestadels i sidan. Hon är iofs inte fixerad utan ligger högt upp...När hon låg i tvärläge så kändes det väldigt obehagligt, som att hon höll på att trycka sönder ryggen på mig typ.

• Mamalinda

Det har varit lugnt med förvärkarna nu i två nätter. På ett sätt är det skönt men samtidigt vill man känna nått så att det kanske startar nån gång. Däremot har jag knappt sovit något inatt ändå. Har fått sån graviditetsklåda så jag ligger bara och kliar mig hela tiden. Blir galen snart!

• Mamalinda
    Eilem skrev 2013-06-27 14:33:53 följande:
    Var till Bm idag och bebis har en bit kvar att glida ner. Hjärtljuden har blivit högre med, brukar ligga på ca 150 men i söndags så pendla det mellan 160-200 och idag runt 165. Vet inte om det brukar vara så, sonen låg stabilt på 155 hela tiden. Han var även inte fixerad fören allt satte igång så blir nog likadant nu. Bebis sparkar gladeligen i revbenen, ibland undrar jag om den tar satts för att trycka sig ner och hålla i höftbenen samtidigt :-P Har ni packat klart allt och gjort iordning hemma?

Vad säger BM om hjärtljuden? Om inte hon är orolig så är det nog ingen fara. Vi ska hämta skötbord och spjälsäng ikväll, sen blir det väl att skruva ihop det imorgon. BB-väskan har jag packat till viss del, det känns som om det är mycket som inte går att packa ner än. Idag har jag iallafall bokat in en spatid för gravida, ska bli skönt att bli lite ompysslad innan förlossningen. :)
  • Mamalinda

Gaaah! Jag blir tokig på allt kliande!! Det ser inte ut som att jag kommer at få så mycket sömn i natt heller.

• Mamalinda
    Smuhlan skrev 2013-06-30 01:00:59 följande:
    Nej fy vad jobbigt :( allergi? Eller har du kollat upp dina levervärden? Själv lyder jag av "mekaniska nässelutslag" vilka medför att jag måste ta antihistamin varje dag, men det hjälper... Har haft det i ca 3 år nu...

Har kollat mina levervärden, men inte fått något svar än. Det är säkert bara graviditetshormonerna som spökar. Det är framförallt de senaste veckorna det har kliat.
  • Mamalinda

Gick det bra på kalaset förresten?

• Mamalinda

Jag satt och funderade på när jag skulle komma till det stadiet att jag liksom tänker " det sker när det sker, bebis kommer när den är redo" och liksom kunna slappna av i det, men det HÄNDER ju inte!!! Varje minut som går och det råkar bubbla till eller göra lite ont eller kännas ett uns annorlunda, tänker jag "nu, nu händer nåt".... Gaaaah sluta vara så förbannat fokuserad smuhlan... Ska snart iväg på grillkväll hos en vän, gångavstånd idag me... Får försöka koppla bort allt som harmed bebis att göra... Men hur lätt är det med en mage stor som ett tremana tält? Är enormt trött på att ha fötter som en hobbit (dock utan hår tack och lov) och kläder som ser lika tråkiga ut som på någon som är 30 år äldre än mig... Nä skämt å sido... Ska bli kul å komma iväg ikväll men ändåååå...[/quote] Jag vet hur det är. Jag tror varje gång jag får förvärkar att nu är det på riktigt. Maken håller på att bli galen på mig. :) idag var jag hos bm och fick bekräftat att jag har en lindrigare form av hepatos, så då vet jag iallafall varför jag ligger och kliar av mig huden på kvällarna. :) Hon gick iallafall med på att boka en hinnsvepning för att kanske få slut på eländet lite tidigare, så nästa torsdag hoppas jag på om inget hänt tidigare. :)

• Mamalinda

Mitt inlägg blev jättekonstigt. Försökte citera smuhlans inlägg men allt slogs ihop.

Svar på tråden Vecka 37 i morrn