• Eilem

Vecka 37 i morrn

Hej! Hittade tråden efter ett långt uppehåll på familjeliv och tänkte höra om man får hoppa in? Lite om mig, Är i vecka 37+4 och börjar bli lagomt less. Har haft jobbig foglossning sedan vecka 20 och blodbristanemi (som gjort mig EXTREMT trött) så har fått järn intravenöst i flera veckor nu. Allt detta + en trotsig 2åring har gjort att jag mått dåligt psykiskt en längre tid. Vill nu bara att allt ska bli normalt i kropp och knopp. Försöker locka mannen till att testa färdknäppen men han vill inte att barnet ska komma tidigt då vi är mitt i renoveringen av övervåningen :-P Men än har jag inte gett upp

• Eilem

Tackar Gårdagen innehöll en massa promenader, gick heela dagen på stan med sonen. På kvällen däckade jag i soffan med värk i hela magen. När jag vaknade senare så trodde jag att det nästan var på G men efter lite gaser så slutade det :-P så får se om dagens promenad till och från VC hjälper lite. Är så less nu, har ont konstant i fogarna och vill bara bli normal. Hoppas för er andra att det inte är länge kvar nu...

• Eilem

Var till Bm idag och bebis har en bit kvar att glida ner. Hjärtljuden har blivit högre med, brukar ligga på ca 150 men i söndags så pendla det mellan 160-200 och idag runt 165. Vet inte om det brukar vara så, sonen låg stabilt på 155 hela tiden. Han var även inte fixerad fören allt satte igång så blir nog likadant nu. Bebis sparkar gladeligen i revbenen, ibland undrar jag om den tar satts för att trycka sig ner och hålla i höftbenen samtidigt :-P Har ni packat klart allt och gjort iordning hemma?

• Eilem
    Smuhlan skrev 2013-06-27 15:17:55 följande:
    Allt är i princip klart men tänkte skaffa lite salvor och så till skötbordet... Fast jag börjar tvivla att denna bebis vill ut :( har aldrig gått över tiden... Vill inte göra det nu heller... Känner mig som en elefant och har ont i min kropp... Vill vara aktiv med mina andra barn och kunna leka med dem nu.. Känner nig deppig och låg idag...

Förstår dig, idag var sista dagen för sonen på förskolan och nu ska jag underhålla honom själv i två veckor. Hoppas innerligt att det går fort för oss nu. Med sonen gick jag över 8 dagar och det som höll humöret uppe var att ha ngt roligt planerat varje dag. Hoppas humöret vänder för dig!
  • Eilem
    Mamalinda skrev 2013-06-27 16:49:03 följande:
    Vad säger BM om hjärtljuden? Om inte hon är orolig så är det nog ingen fara. Vi ska hämta skötbord och spjälsäng ikväll, sen blir det väl att skruva ihop det imorgon. BB-väskan har jag packat till viss del, det känns som om det är mycket som inte går att packa ner än. Idag har jag iallafall bokat in en spatid för gravida, ska bli skönt att bli lite ompysslad innan förlossningen. :)

Hon sa inget och jag frågade inte så mkt heller. Bm på förlossningen ville som bara se att det sjunk innan vi for hem. Jag gissar att det är ett VÄLDIGT aktivt barn vi har att se fram emot Jag har packat för sonen och bäbisen men för mig och sambon så fattas det lite. Och har ingen säng redo för den användes inte så mkt i början. Blir nog korgen som jag håller på att fixa. Sedan finns det mesta kvar efter sonen Gud vad skönt med spa, avis man blir
  • Eilem
    Smuhlan skrev 2013-06-29 11:01:44 följande:
    Förvärkar i fyra timmar onda som f*n... Sen gav dem upp... Men jag är så blöt i underlivet hela tiden ... Och så är jag helt ÖM i magen som om nån slagit mig i magen liksom :( ikväll ska vi på 30 års fest... Gångavstånd hem till bilen in case of...

Låter spännande, håller tummarna att värkarna inte slutar nästa gång. Och att du får njuta och ha skoj ikväll. Kan va skönt att ha ngt annat i tankarna.
  • Eilem

Igår var jag så himla pigg och glad. Jag och sonen bakade och han var på sånt toppen humör. Men idag är jag helt slut, aldrig känt mig så seg och trött på evigheter och bäbis har varit väldigt lugn och försiktig i magen.

• Eilem
    Smuhlan skrev 2013-06-29 12:36:57 följande:
    Ja man blir ju onekligen besviken när man har så ont o typ flyger upp ur sängen för man tror vattnet går, sen bara "dör" allt... Ja ikväll ska jag ha kul, det är min bror som fyller 30... Och försöka fokusera på allt som INTE har med förlossning att göra haha... Fast min sambo är orolig att det ska hända ikväll... Tycker knappt vi ska gå dit haha...

Ja men gud det förstår jag, skulle jag oxå bli. Med sonen tvärstarta allt och blev väldigt intensivt på en gång. Skulle nog vilja att det var lugnare i början den här gången, sambon blir så stressad :-P Ha nu skoj ikväll och om du har tur kanske du dansar igång värkarbetet
  • Eilem
    Smuhlan skrev 2013-06-29 12:37:56 följande:
    Hoppas det r lugnet före stormen ;)

Mmm det gör jag med, har sovit nu på eftermiddagen också så känner mig grymt utvilad. Försöker locka sambon till lite mys så man kan ge det en liten puff. Men han är svårflörtad :-P
  • Eilem
    mammabettan skrev 2013-06-30 14:36:47 följande:
    Här är det full rulle i magen... lillkillen lever runt som en tok, vilket säkert bidrar till en del förvärkar.... tycker det är skönt att känna att det händer lite iaf!  

Hur mår ni andra? Jag är så kluven nu, för en del av mig vill bara att allt ska sätta igång (8 dagar kvar till bf men antar att jag får räkna med att gå över ett par veckor som med de tidigare två...) och en annan del av mig vill hinna klart med allt hemma först... Boar som bara den och har massor jag vill hinna!  

Jag har haft värk i magen hela natten och idag samtidigt som lillen sparkar på ordentligt. Idag har jag även värk vid svanken. Jag måste höra med er, eftersom jag inte hade så mkt förvärkar med sonen utan det small bara igång. Hur har det känts för er? Molvärk vet jag men har ni ren värk i nedre magen och på sidorna?
Svar på tråden Vecka 37 i morrn