• Elas

Vecka 37 i morrn

Vad härligt att höra :)

• Elas

Uppdatering:

Efter MVC besöket fick jag idag reda på att bebisen nu är fixerad!
    BM trodde jag skulle föda när som helst och om inte så blir det igångsättning på Tisdag.
    Fick stränga årder att vila, vila, vila å inte springa runt å trötta ut mig..
    Så nu har jag varit iväg till en kompis och lånat en hel box med Sex and the city, får vi se om det är något å ha!

• Elas

Imorse fick kompisen barn, de var beräknade 5 dagar efter mig.. Nu har verkligen alla fått utom jag.. Känner mig ensammast i världen. Löjligt jag vet.. Men det känns så, alla kan utom jag :( Känns som man är utanför på nått sätt..

• Elas

Kl 15 den 8/8 kom våran Viggo till världen, 55cm lång och 4115g tung.
    Med en ganska dramatisk förlossning som slutade i akut snitt efter 6h krystvärkar och ett gäng försök med sugklocka, han hade navelsträngen lindad runt sig å halsen.
    Nu mår vi alla bra, förutom att jag har blod i urinen.. Men det är säkert ingen fara :)

• Elas

Ja, speciellt när läkaren säger efteråt att hade han inte varit så insnurrad i navelsträngen så hade han nog föds kl 9 (var inne på FL 05.30 och då i latensfasen). Det gick så sjukt fort från latensfas till öppen 10 (ca 2h)..

Svar på tråden Vecka 37 i morrn