• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Eilem skrev 2013-07-04 15:12:08 följande:
    Idag är jag knäckt... såå trött och har en grinpelle här hemma som har helt vänt på sina sovrutiner och ett plus till det är att fogarna och ryggen gör inget för att hjälpa mig... som det känns nu så kommer jag inte orka en förlossning. Och då har jag ALL bakning kvar till kalaset på söndag. Jag önskar man kunde trolla.

Skippa bakning... Köp lite olika choklad och bryt upp i sk
  • Smuhlan
    Eilem skrev 2013-07-04 15:12:08 följande:
    Idag är jag knäckt... såå trött och har en grinpelle här hemma som har helt vänt på sina sovrutiner och ett plus till det är att fogarna och ryggen gör inget för att hjälpa mig... som det känns nu så kommer jag inte orka en förlossning. Och då har jag ALL bakning kvar till kalaset på söndag. Jag önskar man kunde trolla.

Skippa bakning... Köp lite olika choklad och bryt upp i skålar och lite färsk exotisk frukt, maränger osv osv... Eller delegera bakning till någon annan ;)
  • Smuhlan

Ajj ajj har jätte ont mellan bena nu... Känns som snippan liksom slits isär... Varför skulle jag "va duktig" och storstäda?!?!?!?!

• Smuhlan
    Mamalinda skrev 2013-07-04 19:15:07 följande:
    Tänk om man orkade storstäda.. Jag har städat halva badrummet idag och är helt knäckt :) sonen tar all min energi just nu. ang vattenavgång så säger min BM att jag ska lägga mig ner och ringa förlossningen så får dom ge vidare instruktioner. Det verkar vara lite olika vad olika BM säger, en del säger att det inte är någon fara alls att gå omkring men jag tar nog det säkra före det osäkra och försöker vara liggande så stor del som möjligt på väg in till förlossningen.

Försöker passa på med städandet denna vecka eftersom alla barnen är hos respektive mamma och pappa, men nästa vecka kommer mina tre busungar...

Ok min BM har inte sagt ett jota om hur jag ska agera... Får fråga på måndag när jag ska dit... ;)
  • Smuhlan

Nu i säng... Hoppas på sömn... Har såååå ont.. Vet inte om jag har vattnig flytningar eller om jag läcker nu... Det lät/bubblade till konstigt när jag satte mig på sängkanten, blev lite blött men k

• Smuhlan

Nu i säng... Hoppas på sömn... Har såååå ont.. Vet inte om jag har vattnig flytningar eller om jag läcker nu... Det lät/bubblade till konstigt när jag satte mig på sängkanten, blev lite blött men kom inget mer... Skumt... Får se om det blir mer... Åå nu vill jag höra bebis nyheter :) selina02 hur går det??

• Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-07-05 06:21:53 följande:
    Inget som händer här, blödningen slutade igår. Jag kunde sova i natt, men har haft förvärkar heeeelaaaa tiden sen igår, även nu. Får se om det blir starkare!

Kanske är det vattnet som kommer smuhlan? Eller slemmisen?

Selina02 skrev 2013-07-05 06:50:08 följande:
    Nu blöder det igen!! Kan man få teckenblödning flera dagar i rad? Någon som vet? Hittar ingen bra info.

Igår tyckte jag att det var mycket blod, En halv nattbinda, men BM sa att det var helt ok och ingen fara alls...Nu kom det ungefär lika mycket igen.

Inget mer vatten här (eller vad det nu var) har dock legat o kliat mig heeeeela natten (trots allergitablett)... Well, går in i vecka 40 idag... Känner att bebis kommer när den kommer... Orkar inte leta tecken längre (fast det gör man ju ändå)... Funderar till o med på att skicka iväg gubben själv på Västerås big meet...

Selina02.... Shit du kommer ju ha bebis snart :) åååå så spännande... Men åk in o kolla upp blödningen igen!!!
  • Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-07-05 11:03:10 följande:
    Ibland blir man less o har ingen lust att leta tecken - kanske lika bra det

Det var en slemmig blödning, precis som igår, vilket tydligen va ok enligt BM, och det kon inget mer. Kommer det en gång till, då ringer jag fl.

Slemproppen ? Åååå vad spännande... För dig händer det ju i alla fall saker :) Här händer ingenting... Bara inbillar mig haha... Jaja som sagt, skickar iväg gubben på bilträff och tar hit syrran på twilight maraton istället :) Gubben min sa "jag får dåligt samvete att lämna dig ensam, ska du bara kolla på tv då eller?" Jag svarade "det är ju det enda jag gör på kvällen ändå så vad är skillnaden...? Och jag klarar faktiskt av att se på tv ensam haha"... Han blev lite stött men gick med på att åka haha
  • Smuhlan
    mammabettan skrev 2013-07-05 13:13:33 följande:
    Det är ju jättespännande, måste ju bara vara något på g!   

Själv känner jag inte mycket, hade lite snälla förvärkar igår (lär mig aldrig skillnaden på förvärkar o sammandragningar, tycker det är samma sak, men då kanske jag inte haft det ena? Det gör iaf inte ont, utan magen blir bara stenhård...:o)) Är otroligt rastlös o hittar på nya projekt hela tiden, vilket inte känns så smart egentligen... har lite paus nu från att måla om sovrummet när jag borde lägga mig och sova en stund ist, men har inte ro... Nåja, förr eller senare tar väl orken slut och då kanske lillkillen kommer?!  Två dagar till bf, så jag håller tummarna!

Nån mer än jag som stöter i magen överallt också? Det är inte klokt vad otymplig man kan vara... puttar barnen med den när jag ska hjälpa dem och får ont varenda gång jag ska sätta mig vid matbordet och felbedömer avståndet mellan bordsskivan och stolen... Har också lyckats att flera gånger sista veckorna tuta med magen i bilen... skrämde halvt ihjäl en farbror på icas parkering häromdagen...   

Haha stackars farbrorn... Jag slår också i magen överallt, har ner saker och dräller haha den rena tröjan är ren i 5 minuter haha... Well ska snart försöka orka mig ut o shoppa lite... Vet dock inte vad... Men vill ha nya örhängen bland annat... O så kanske nåt klädesplagg..
  • Smuhlan

Måste rekommendera bordens skönaste amningsbh!!! Kappahl 149kr med bygel... Fanns i svart och vit, lite spets detaljer... Jätte söt och SÅ skön!!!

Svar på tråden Vecka 37 i morrn