Hjälp! Vilken syskonvgan ska vi köpa?
Hej,
Vill börja med att säga att jag läst igenom otaliga vagntrådar men inte riktigt tyckt mig finna ett svar där, så nu hoppas jag att någon kan hjälpa oss.
Vi ska bli tvåbarnsföräldrar. När 2:an kommer är 1:an lite drygt 13 månader. Vi kommer inte att köpa någon vagn innan förlossningen men jag gillar att vara ute i god tid, och planera noga.
Våran situation är följande:
Vi har ingen bil, och alla transporter sker kommunalt. En relativt smal vagn känns därför aktuellt.
Vi promenerar mycket, kanske inte i skog direkt, men på mer "robusta" vägar om man säger så. Det måste den tåla.
Den delen som spädbarnet kommer att ligga i måste vara vänd mot föraren, och ja, egentligen gissar jag att det är bäst att det går och vända fram och tillbaka lite som man vill. Hårdlift är dock inte ett måste, utan vi är öppna för att ha mjuklift i en sittdel (har sett att det finns en del sådana modeller).
Den allra viktigaste faktorn är egentligen prisklassen. Vi kommer inte att kunna lägga jättemycket pengar på en ny vagn. Planen är att provköra olika alternativ på affär och sedan kika på blocket. Köper vi ny vill vi inte lägga mer än allra max 8 000 kr.
Är det omöjligt, eller kan vi få en vagn utifrån våra krav och förutsättningar? Är tacksam för all hjälp och alla tips jag kan få.