• MissMoi

Nyblivna mammor sthlm/söderort - sällskap?!

Hej! Skriver som en ren chansning o hoppas någon svarar :) Blev medlem här för ca 10min sedan! För drygt 10v sedan fick jag o min man vårt första barn, en söt frisk liten dotter! Hur härligt det än är att va hemma med henne (och jobbigt om jag ska va ärlig!) så saknar jag det sociala i vardagen! Jag jobbar inom konferensbranchen och är van att prata med folk dagarna i ända, och nu... Babyspråk...! Åter igen, mysigt ben jobbigt! Har en mammagrupp med härliga tjejer o vi ses ibland, men, känner du som jag att de vore kul med fler kontakter, skriva av sig el helst ses över en promenad/fika.. Haka på om du känner desamma! :) är de första barnet å du e lika vilse som mig är det ju skoj, men har du fler barn o koll på läget är det såklart kul också!! Jag är 29år, väldigt snart 30år, bor i Tyresö med man, dottern o två katter. Tycker livet e upp o ner just nu men blir bättre o bättre, är ute o promenerar varje dag och livet innan barn bestod av träning, shopping, tjejmiddagar, resor, hemmakvällar, parmiddagar å ja, sånt! Varken jag el min man har så många vänner som har barn så utökar gärna min/vår bekantskapskrets där. Skrivit för mycket redan.. ;) men hoppas nån vill ses! Kul om du bor i Tyresö el söderkommun men annars kan man ju alltid skriva av sig massa och/eller ses Istan! Tack o hej så länge :)

• Svar på tråden Nyblivna mammor sthlm/söderort - sällskap?!
  • carolinadenfina
    MissMoi skrev 2013-06-13 23:45:38 följande:
    Hej! Skriver som en ren chansning o hoppas någon svarar :) Blev medlem här för ca 10min sedan! För drygt 10v sedan fick jag o min man vårt första barn, en söt frisk liten dotter! Hur härligt det än är att va hemma med henne (och jobbigt om jag ska va ärlig!) så saknar jag det sociala i vardagen! Jag jobbar inom konferensbranchen och är van att prata med folk dagarna i ända, och nu... Babyspråk...! Åter igen, mysigt ben jobbigt! Har en mammagrupp med härliga tjejer o vi ses ibland, men, känner du som jag att de vore kul med fler kontakter, skriva av sig el helst ses över en promenad/fika.. Haka på om du känner desamma! :) är de första barnet å du e lika vilse som mig är det ju skoj, men har du fler barn o koll på läget är det såklart kul också!! Jag är 29år, väldigt snart 30år, bor i Tyresö med man, dottern o två katter. Tycker livet e upp o ner just nu men blir bättre o bättre, är ute o promenerar varje dag och livet innan barn bestod av träning, shopping, tjejmiddagar, resor, hemmakvällar, parmiddagar å ja, sånt! Varken jag el min man har så många vänner som har barn så utökar gärna min/vår bekantskapskrets där. Skrivit för mycket redan.. ;) men hoppas nån vill ses! Kul om du bor i Tyresö el söderkommun men annars kan man ju alltid skriva av sig massa och/eller ses Istan! Tack o hej så länge :)

Hej! Kul att hitta ditt inlägg här, jag blev medlem tidigt i år men har inte varit inne förrän nu och är sedan 6 veckor mamma till en liten flicka :) jag är inte med i ngn mammagrupp än då de nyaste här startar i augusti men vill gärna träffa andra mammor på promenader och fika stunder då det är väldigt 'ensamt' ibland trots allt bebismys. jag är 27 snart 28 och bor med min kille precis vid Farsta centrum och det är vårt första barn. Just nu när vår dotter är så liten och det varit så varmt har vi hållit oss i våra skogar och så, hon vägrar vagnen så det är bärsele som gäller och det är ganska jobbigt med gassande sol men försöker komma ut så mycket som möjligt! Om du vill ses under sommaren så fortsätt gärna på tråden så kan vi boka in något :) /Carolina
  • Juniflicka

Hej! Jag bor i Tyresö med sambo och hund och väntar första barnet i september. Ses gärna över en promenad, fika osv.. Inte många av mina vänner har barn som bor i närheten så de skulle vara kul att lära känna lite fler med barn :) Hör av er om ni fortfarande är sugna på att ses! :)

• MissMoi

Hej!
    Länge sen jag var inne här, Carolina - läste ditt meddelande under "semestern" när vi var borta o tänkte... Svarar sen.. ;) så har de gått ett tag.. Hur går det för dig? Hur gammal är tjejen nu? Vår lilla tjej har visst bli ut STOR! En 7kg klump som bara blir gladare och gladare, skönt! Men ändå blir de ju långa dagar hemma med henne... Mannen börja jobba i måndags så nu är det vardag och dags att komma in i rutiner...
    Hur fungerar det med vagnen? Hoppas hon gillar den mer nu... Sommaren är ju snart över å din mamma grupp kanske drar igång men om du ändå vill ses vore det kul :)

Juniflicka - vad kul :) grattis till er tillökning...!!! Vart i Tyresö bor du? Vilken skola har du gått i? Undra om vi gått i samma... :) Är du 85 el 86a? Tänkte om vi känner till varandra... :)
    Min närmaste vän som har barn bor i Södertälje o har nu köpt hus utanför Södertälje.. Ännu längre bort :p så vore kul att träffa fler folk nära! Du kommer ju få en mamma grupp sen men de dröjer ju några veckor/månader efter er baby kommer så om du vill kan vi ju ses innan dess :) vet du om ni ska få en kille el en tjej?!

Ser fram emot att höra från er och ledsen stt mitt svar dröjt...!
    Ha det fint :)

• Juniflicka

Hej! :) Tack! :) De är en spännande tid man har framför sig :) Vi bor vid centrum. Jag är inte från Tyresö från början, bara bott här i snart 2 år :) Jag är 86:a, kommer från Norrland.. Vi har inte tagit reda på kön, de får bli en överraskning, drygt 5 veckor kvar nu! :) Jag ses gärna! :) Ha en bra dag

• MissMoi

Spännande!!! Mår du bra? De brukar ju börja bli tungt nu... Hoppas du mår bra och att du inte har alltför mycket krämpor.. Vi tog inte heller reda på det, mer spännande med överraskning! Kommer din kille från Tyresö el hur hamna du här?! :) trivs du bra?

• Juniflicka

Jag mår rätt så bra, lite nerver som går i kläm.. Ja, de börjar bli lite tungt nu, inte lika smidig som innan, haha! Man blir lika glad oavsett vad de är för kön :) Han är från Grannkommunen, men har bott i Tyresö tidigare och så har han sina syskon här :) Vi trivs hur bra som helst i Tyresö, inte allt för stort och så är de mycket grönområden! :) Hur går de för er med babyn? Trivs bra i mammarollen? :)

• MissMoi

Nej hua.. Man e verkligen inte lika smidig, jag trodde dock det hela tiden (inte för att jag ens va så smidig innan..) så jag gick in o dörrar o stolar med magen o rumpan... Haha..

Det går bra tack :) var riktigt jobbigt ibörjan, jag mådde rätt dåligt och hon hade lätt kolik o skrek o skrek... Nu mår hon bra, mysigt när hon ler och skrattar o borrar in huvudet mot min hals.. Börjar bli en person :) hemma idag och rätt uttråkad av det.. Har gjort illa foten men så fort den blir bra blir det promenader varje dag, blir riktigt långa dagar av att bara vara hemma... Märker att hon också stimuleras mer om vi är ute och träffar folk hon kan titta på.. Andra barn är en hit, riktigt spännande :)

Har du slutat jobba än? Vad jobbar du med? (Om du jobbar..!)

• Juniflicka

Vad härligt att de går bra nu och vad mysigt nu när hon börjar bli en person! :) Oj, hoppas du inte gjort dig allt för illa! Förstår att dagarna känns långa när du inte kommer iväg ut. Jag har precis haft min semester och nu går jag på graviditetspenning pga mina nerver som går i kläm och mycket lyft på jobbet, arbetar på en förskola med ett åringar. Sista tiden var rätt tuff på jobbet! Vart i Tyresö bor ni? :)

• MissMoi

Nåt knasigt är det, vila idag o åkte iväg till centrum när mannen kom hem o handla kattmat o sen gjorde de ont igen. Konstigt.. Men imorgon blir de söder o fika/lunch med en kompis. Då testar vi att gå bort det istället ;) måste ut o göra saker!!

Förstår att de måste ha tungt om du jobbar på förskola. Men vilken fördel, du måste ju va proffs på barn då?! Själv hade jag knappt hållt i en baby innan vi gick vår tjej..! Men de går ju ändå!

Idag sov hon tre timmar på dagen, så skönt!! Fick egentid o sen sov även jag ett tag.. Blev segare efter det men var skönt ändå ;) mannen har varit ledig nu i 5v o jag har blivit bortskämd att vi delat på allt.. Så även om hon e mysig måste jag erkänna att det är rätt jobbigt.. Men blir ju bättre så gott jag är borta o hittar på saker..!

Vi bor vid rotvik (Öringe)
    Brukar du gå mot kyrkan med er hund? Vad är det för ras?!

• Juniflicka

Du kan testa att smörja in foten med voltaren (om man får använda voltaren när man ammar).. När jag hade benhinneinflammation funkade voltaren utmärkt! :) Man har ju vana från barn, men de är nog stor skillnad på att ha hand om andras barn än egna :p har dock inte allt för mycket erfarenhet av nyfödda. Men de kommer nog gå bra ändå. Alla barn är så olika och väldigt charmiga på sitt sätt! :) Vissa tror att de är "semester" att få gå hemma med en liten, men de är som ett heltidsjobb och man ska nog passa på att vila när man kan :) Då bor vi ganska nära, går ofta ut och går vid industriområdet, stallet och slingan ner mot Alby.. Vi har en Rottweiler tik, som är världens snällaste och töntigaste hund, haha! :)

• MissMoi

Hej igen!
    Oj, semester är det ju verkligen inte, man behöver semester efter ett tag hemma...!!! Som mannen sa igår efter en kaos kväll med tjejen o katterna (den ena va dålig o spydde o hade diarré över halva lägenheten!) att de e jobbigare att va hemma än på jobbet... Stämmer nästan!!! Nu har jag lagt henne i sängen o hoppas hon skulle sova.. Hon somna på mig så la ner henne men då vakna hon. Typiskt!! Hon borde sova för senaste kvällarna har hon somnat halv åtta o sovit 30min o är sen helt pigg...!! Försöker få in liite rutiner men går sådär! ;)
    Har ni köpt allt än?! Är ni på banan? Vilket datum var det beräknat?! :)

• Juniflicka

De tar väl ett tag innan man får in rutiner, men de kommer så småningom om! :) I princip så har vi allt klart, lite små saker kvar som termometer och sånt.. Funderar även på att köpa ett babynest, har hört att dom är helt suveräna. En månad kvar, så 13 september. Hoppas verkligen inte jag går över tiden.

• MissMoi

Heeej!!
    Gud jag har helt glömt bort den här tråden. Så ledsen.. Förlåt, oförskämt! :(

Hur har det gått?! Nyfiken!! Vad fick ni? Hur gick det? Är världen upponer eller börjar ni landa? Vi har börjat komma in i rutiner och det blir mysigare o mysigare. Mycket har hänt senaste två veckorna, hon har börjat klappa händerna, ställt sig upp mot saker, ställt sig i krypposition.. Så kul!! Fast hon kan gärna vänta med att krypa lite.. Haha..
    Vill du ses för en fika i C el promenad?
    Vore trevligt :)
    Hoppas du är kvar på tråden!!

• MissMoi

Detta ovan var riktat till juniflicka... Men såg att inlägget nu kom högt upp så ngn annan i Tyresö/närhet som vill ses skriva av sig o ev ses - skriiiiv :)

Svar på tråden Nyblivna mammor sthlm/söderort - sällskap?!