summa21 skrev 2013-06-14 13:42:06 följande:
Tack! Jag ska kika på bloggen.
Om jag ska vara helt ärlig så har jag nog svårt att se att det inte skulle röra sig om autism. Ändå vet jag att man inte kan diagnostisera så tidigt och alla säger ju att man inte kan veta än. Jag har bara så svårt att hitta någon annan förkaring. Finns det någon som känner igen sig?
Som sagt, jag visste tidigt. Efter att ha fått diagnosen på mina två äldre precis innan hon föddes, så diagnosticerade jag henne redan på BB preliminärt. Och inom några veckor var jag 100% säker. Jag köper inte att man inte kan se, det gäller bara att veta vad man ska titta efter. I mitt fall blev det ganska enkelt eftersom hon var så lik de andra. Hon har i dagsläget väldigt "lindriga bekymmer", så ingen som inte är otroligt insatt skulle säga annat än att hon är blyg.
Jag hoppas inlägget kan ge dig tips. Ska försöka skynda på det lite, det är MÅNGA som frågar just kring det här. Inte många har varit i min situation och kunnat jobba precis från början, det är synd. Jag är helt säker på att dottern hade haft helt andra svårigheter om vi inte kunnat jobba på det sätt som vi har. Med kunskap kommer möjligheter...