Exet ville lämna och hämta på Arlanda
Detta kanske verkar bagatellartat. Men i och med att jag och pojkvännen som jag har ett gemensamt barn med som är tre år, haft mycket konflikter angående hans gränssättning mot sitt ex som han har en åttaårig son med så är jag jättekänslig för allt som rör dom två ihop. För mig är det självklart att dom ska prata om viktiga saker som rör sonen, men inte mer, p.g.a allt som varit. Nu har han och sonen rest i väg utomlands. I och med det uppstod en ny konflikt mellan oss. Ex:et ville skjutsa ut dom till Arlanda. Kan förstå att hon ville det i och med att hennes son skulle resa iväg. Men tycker väl att min pojkvän först och främst borde frågat mig. Vi har ju också en liten treåring som han borde vilja ta adjö av. Sedan visade det sig att hon inte skulle skjutsa dit dom. Trodde att det var för att pojkvännen lyssnat på mig. Men icke. Det var exet som avstod för att det skulle bli jobbigt att ta farväl. Frågar sedan vem som hämtar. Jo det skulle exet göra! Trots att han visste vad jag tyckte om lämningen... Han borde väl ha saknat våran lilla efter en vecka lika mycket som exet saknat sonen!? Exet går väl inte under av att vänta en timme extra tills dom kommer hem fr Arlanda? Blir bara en sån skum känsla av att dom är liten familj fortfarande, där skulle hon stå och ta emot dom i ankomsthallen... Borde inte pojkvännen tycka att det mest självklara är att jag och dottern är där och tar emot dom? Nu sa han att han förstod mig och att jag kunde hämta dom. Men saken är den att det handlar om tillit och förtroende, med tanke på allt som varit tidigare då exet fått inkräkta allt för mycket. Han vill att jag ska lita på honom. Men hur ska jag kunna göra det när han prioriterar så här i första hand? Kanske har blivit väldigt känslig och överreagerar...? Tacksam för synpunkter!