Inlägg från: blue raul |Visa alla inlägg
  • blue raul

Syskonvagnsproblem, hur gjorde ni?

Hej! I november väntas barn nr.2. Då kommer vår tjej vara 3,5 o väga ca 17 kg. Då vi har hund som behöver flera promenader om dagen så måste vi ha en syskonvagn så det går att rasta hunden även när man är själv med barnen. 3,5 gillar att åka vagn och kommer inte orka gå bredvid eller åka ståbräda längre promenader. Jag försöker hitta en syskonvagn som passar en baby och ett barn i hennes ålder men många jag läst så har det varit maxvikt tex. 15 kg på sittdel. De flesta står det inget om alls. Har ni haft samma problem? Har ni barn med samma åldersskillnad och hittat en vagn som funkar? Tack för tips!

• Svar på tråden Syskonvagnsproblem, hur gjorde ni?
  • blue raul
    Sisisisi skrev 2013-06-14 11:21:28 följande:
    Vi hade P&T från att lillebror kunde sitta under. Innan dess bar jag bebisen i sjal. babyjogger och mountain byggy har väl oxå höga maxvikter på vagnarna.

P&T? Känns kallt att ha en minibäbis i bärsjal på vintern.. Ska kika på de märkena du skrev.
  • blue raul
    femhjärtan skrev 2013-06-14 11:35:51 följande:
    Mountain buggy duo tar 25 kg per säte. Kanske något som passar er?

Men så bra! Ska genast googla :)
  • blue raul
    femhjärtan skrev 2013-06-14 11:35:51 följande:
    Mountain buggy duo tar 25 kg per säte. Kanske något som passar er?

Nu har jag läst om den. Det stod att det var maxvikt 25kg. Men inte att det var det per säte? Fick uppfattningen av att de skulle va den sammanlagda vikten på barnen. Men jag kan ha fel? I vilket fall går det ju ha den ett tag då. Men inte med en 20 kgs och ett 10 kgs barn tex..
  • blue raul

Tack för alla tips! Tror vi bestämt oss för en mountain buggy duo eftersom den klara så hög vikt. Fanns ganska många i närheten av oss på blocket. Men om någon har något negativt att berätta om den så skriv gärna!

• blue raul

Nu har vi vart och provat mountain buggy. Den var alldeles för kort i ryggstödet. Dottern fick nästan sufletten i huvudet, så där sket det sig. Nu är vi inne på babyjogger city mini gt. Men köper gärna begagnad men finns typ endast ett fåtal i Sverige alldeles för långt bort. Några andra tips?

Svar på tråden Syskonvagnsproblem, hur gjorde ni?