Ni med oro/ångest/panik... bär ni möjligen kopparspiral?
Jag känner att jag måste berätta min upplevelse av kopparspiral. Jag har haft den i ca 5 månader nu. Dagen efter jag hade satt in den var det som att vända på en handske. Kännde mig nedstämd och det va en markant skillnad på mitt mående och humör. Jag funderade på om det påverkade livmodern att man satt in något i den på det sättet att hormonerna påverkas och att jag fick pms känslor. Jag funderade över detta ett tag för jag tyckte mitt glada humör försvann, kännde mig låg. Så efter nån vecka ringde jag o frågade på MVC men de sa att de aldrig hört att kopparspiralen skulle påverka hormoner eller måendet på det sättet jag kände. Men hon jag prata med tyckte det va intressant sa hon. Jag har inte trott på det hon sa att det inte påverkar. Klart att det måste göra! Nu 5 månader senare har jag bestämmt mig att ta ut den. Och efter att ha googlat och läst era inlägg så känns det jättebra. Att det kan va denna spiral som gjort att jag kännt mig nedstämmt och inte riktigt mig själv i månader nu. För övrigt så ska det bli skönt att inte ha saker i livmodern, att slippa dessa flytningar och mängder blod vid mens. Sista ägglossningen var också smärtsam. Så ont har jag aldrig haft förr vid ägglossning. Jag håller med att det är sjukt att det inte informeras om biverkningar av kopparspriral. Men det verkar ju iof inte som att ens sköterskorna vet något om det.