• Trixxy

Hård kula under kejsarsnitt, cancer??.....

Var idag på inskrivning inför mitt kejsarsnitt på tisdag. (mitt 4:e snitt)
    Vi träffade en läkare.
    Jag tog upp att jag har en hård kula under mitt gamla kejsarsnitt och att den kulan uppkom efter ca 3 år efter snittet och då, sved och hade sig kring äl-mens.

Hon passade på att göra ett ultraljud hur barnet låg samt även kolla på kulan.
    Enligt 1177 som jag pratade med för ett år sedan, så sa de att det är ett bråck och likadant sa min bm..
    Kulan gör ont då man trycker på den och den har även växt lite under åren.

Men läkaren sa efter ul:et "hmm, det är inget bråck iaf...vet inte riktigt vad det är" och såg bekymrad ut.

Så istället för att snittas på Mölndal så skall jag nu snittas på Östra där de har kirurger.

Tog upp för svärfar om min kula och han sa "gör den ont om du trycker på den?", "ja det gör den" sa jag.
    "ajaj...det är inte bra". 

Nu är jag rädd för att det är nåt riktigt allvarligt... 

• Svar på tråden Hård kula under kejsarsnitt, cancer??.....
  • Philippa

Ingen kan svar vad det är förrän de har avlägsnat kulan och tagit prover....

Håller tummarna att det INTE är cancer! 

• Anonym (bukopererad)

Låter som en sammanväxning eller ett bråck.

• Trixxy
    Anonym (bukopererad) skrev 2013-06-14 16:52:09 följande:
    Låter som en sammanväxning eller ett bråck.
    Läser du inte? Det är INTE ett bråck sa läkaren.
  • Trixxy

Så jävla rädd just nu...tisdage, som skulle bli en fin dag kanske raseras helt för mig just nu

• Anonym (?)

På vilket sätt mår du bättre av att oroa dig innan de tagit bort det och tagit prover? Ja det kan vara en tumör men det innebär inte att det är cancer och det kan vara ett bråck för du vet även läkare är människor och kan ta fel

• Trixxy
    Anonym (?) skrev 2013-06-14 17:14:27 följande:
    På vilket sätt mår du bättre av att oroa dig innan de tagit bort det och tagit prover? Ja det kan vara en tumör men det innebär inte att det är cancer och det kan vara ett bråck för du vet även läkare är människor och kan ta fel
    hon gjorde ju ultraljud på kulan och sa att det är inte ett bråck iaf.
  • Anonym (hm)

Cancer brukar väl inte göra ont oftast? Kanske en sammanväxning under ärret?

• Anonym (?)
    Trixxy skrev 2013-06-14 17:17:24 följande:
    hon gjorde ju ultraljud på kulan och sa att det är inte ett bråck iaf.

Dåsa varför katastroftänk nu då?
  • Trixxy
    Anonym (hm) skrev 2013-06-14 17:23:51 följande:
    Cancer brukar väl inte göra ont oftast? Kanske en sammanväxning under ärret?
    cystor kan göra ont jo
  • Trixxy
    Anonym (?) skrev 2013-06-14 17:24:42 följande:

Dåsa varför katastroftänk nu då?
    för att jag är rädd
Svar på tråden Hård kula under kejsarsnitt, cancer??.....