• Heidi82

Pergotimefrågor!

Linea77: Jag har ätit pergotime nu två mån i sträck och båda har blivit avbrutna. Och ja, pergo bidrar till tunn slemhinna. Jag får äta kapslar med gulkroppshormon för att få en så bra miljö som möjligt för ägget att fästa. Ge inte upp det kan nog ändras på bara ngn dag.

• Heidi82

APC och immunutredning låter intressant. Får jag fråga hur dom kan kolla det? Hjärtattacker och blodproppar ligger även i min familj men läkaren har inte nämnt ngt om risk förblodpropp. Ska nog ta upp det härvid nästa besök. Jag ska börja med puregon sprutor vidnästa mens eftersom jag fick en äggcysta på 30mm sist. Enligt min fert.läkare är det vanligt med det med pergo.

• Heidi82

Linnea77: Det låter lite läskigt att äta pergotime utan VUL. Tycker att du borde kräva åtminstone en koll för att bara kolla att allt ser ok ut..

• Heidi82

Anledningen till min nyfikenhet för immunutredningen är för att jag har endometrios och även hypoteros. Båda är autoimmuna sjukdomar så jag är lite misstänksam att det kan ha ngt samband. Man har tydligen en högre nivå av vita blodkroppar som tydligen kan orsaka en giftig miljö i livmodern.

• Heidi82

Linnea77: Vad bra att du har fått lite respons av läkaren. Är problemet att du inte tror att du har ÄL eller att din kropp inte vill behålla embryot? Har ni undersökt din killes simmare? Min fick ett utlåtande av sjukhuset att det var normalt men min fert.läkare säger att med det kommer vi inte att lyckas på egen hand. Han har över 95 miljmenbara 4% är progressiva. Men det är oerhört förvirrande när alla ger tvärt motsatta bud..Men vi har ju försökt i över 1år så det talar ju oxå för sig själv

• Heidi82

Linnea77: Appropå våra dubbla besked om min killes swimmers så harvi läst på WHO's hemsida som säger att kategori A, alltså dom snabba rackarna, ska vara minst 25% för att vara befruktningsdugliga. Och min killes kategori A är 4%. Men däremot har han över 95 milj och mer än 50% av B-simmarna. Alltså dom som bara simmar runt sin egna svans. Men jag intalar mig att dom hära B-simmarna ska rycka upp sig och kvala in med A-simmarna. Min kille äter Profertil man som tydligen ska dopa simmarna.

• Heidi82

Linnea77: Ja, jag hoppas verkligen det. Annars blir det raka vägen till IVF. Men det hade ju varit underbart om det skulle fungera med insem ist. Jag fick mens igar sa nu blir det tredje svängen med hormoner. Hoppas, hoppas att det inte blir avbrutet den här ggn ocksa. Vi far liksom aldrig ens komma till att försöka.

Är det ngn som har tagit Puregon här? Och vad för biverkningar fick ni av dessa? Av pergotime som jag ätit 2 ggr har jag inte märkt sa mycket förutom dalig sömn. Det är värre med Pregnylsputan (ägglossningssprutan) som jag blir helt psyko av och grater floder. Jag ska fraga om jag far byta spruta och prova Ovitrelle den här ggn. Väntar pa att fa tid hos fert. läkaren sa jag kan sätta igang..  

Svar på tråden Pergotimefrågor!