Linnea77 skrev 2013-06-15 12:59:20 följande:
Nellin: tack för dina varma hoppfulla ord! Skall försöka glömma doktorns mer tveksamma inställning. Känns som jag faktiskt känner min kropp bättre än han. Jag har ju blivit gravid tidigare så varför skulle det inte gå nu tänker jag. Tror mkt boven i dramat är att jag sätter för högs krav på mig själv. Känner mig som en hopplös fru som inte kan bli gravid. Även om min make är den mest underbara människa man kan tänka sig. Han är helt lugn att gå det så gå det, annars tycker han det fungerar utmärkt med mina 2 tidigare barn, då han älska dem som sina egna.
Grattis till ditt lilla pyre!!????. På vilket försök var detta? Mår du bra? Underbart roligt för dig! Mysigt att få växa om magen i sköna sommarklänningar!
Att du sätter höga krav på dig själv är såklart jobbigt, men det påverkar inte dina chanser att bli gravid. Alla tjatar om att slappna av och stressa ner och bla bla, men det har ingen aning om vad de talar om. Det hjälper inte ett dugg när man försöker bli gravid - så tänk inte mer på det. Det är klart du ställer krav på dig själv, när det är något du så gärna vill. Men försök att vara snäll mot dig själv.
Och om det inte fungerar på det här viset så finns ju alltid IVF. Vi står i kö dit och skulle egentligen börja i augusti nu, men jag hoppas såklart att lillpyret (eller om det nu är två) stannar kvar där inne så vi slipper. Det var försök nummer 27 eller nåt sånt har jag för mig - och några månader här och där emellan har vi liksom kopplat av och bara struntat i det - men ändå inte skyddat oss. Så 27 helhjärtade försök och en mängd "låt-det-ske-turer".
Och glöm doktorns tveksamhet. 7 mm slemhinna är mycket tjockare än jag nånsin fått på pergotime. Tabletterna kan ha tendensen att minska den nämligen. Utan tabletter har jag mycket tjockare slemhinna. Så jag tycker det låter toppenbra för din del. :) Mys på ordentligt med mannen nu och njut av sommaren!