Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Pergotimefrågor!

Linnea77 skrev 2013-06-14 18:31:25 följande:
    Håller tummarna för er! Kan man ha ägglossning så sent som dag 24-25 tror ni? Ja jag äter trombyl nu innan o fragmin om jag plussar. Har en utvecklad koagulationsrubbning som för många år sedan gav mig propp i moderkakan. Graviditet nr 2 behandlades jag med fragmin o det blev en lyckad graviditet. Är nu omgift sedan några år o vi hade så gärna velat ha ett barn då min make inte har några sedan tidugare heller. Inte lätt bara att vara gift med en kvinna med arkiv x kropp.

Hade du gjort utredningar i Athen? Varför? Är du därifrån el någon kompetens som inte finns här?
    Hur har det gått för dig? Jag fick äl dag 28 på min första kur. Nu har jag precis börjat äta andra kuren. 
  • Lillebrorsfaster
    Linnea77 skrev 2013-07-08 15:32:12 följande:
    Enligt min läkare fick jag ingen ÄL , ändå vill han att jag idag börja med min 3 enkelkur fast med vul denna omgång. Han ville även jag i fem dagar ta fragminsprutor istället för trombyl?! Varför vet jag inte! Men han ville köra på med enkel. Kan kanske ha att göra med att jag för 6 pr sedan blev gravid på enkelkur samt att jag förra kuren fick buksmärtor pga äggblåsorna. Men jag skall försöka släppa mina tankar o funderingar som kretsa 80% av dagen. Vem vet kanske detta räcker o kicka igång min sovande kropp!Hur känns det för dig? Är det samma dos som innan, har din läkare sagt ngt om den sena ÄL? Då ligger vi ungefär i samma fas du o jag. Har dag 5 idag!! Ang din ÄL som kom sent, så gjorde min det då för 6 pr sedan fast blodprovet visade att jag ej haft ÄL så blev jag gravid efter provet togs. Misstänker att jag även hade ÄL denna månad fast dag 24-25 ngt!
    Fragminsprutor? Trombyl? Vad är det? För att ägget ska släppa? Något sådant får inte jag? 

Det är samma dos som innan. Jag har faktiskt ingen speciell läkare, jag har fått olika varenda gång. Det började med att jag fick träffa samma två ggr när vi började utredningen, sen slutade hon. Därefter har det varit olika varje gång... Ska ta upp det med den jag träffar på fredag, då ska jag gå till akuten för att efterfråga ett VUL. Det finns tydligen inga läkare...?! Inte helt optimalt,,,

Att jag fick äl på dag 28 baserar jag på älstickor, samt att jag fick mens efter förstås...vilket stämmer med den värk jag hade och brukar ha i samband med äl.

Jobbigt detta är, med väntande, räknande och tänkande!!! 
  • Lillebrorsfaster

Nej, inte känt så. Lite dragningar i magen bara, men inte så att jag har jätteont. Om det fortsätter skulle jag ringa läkare. Men man kan säkert reagera olika från kur till kur också!

• Lillebrorsfaster
    mylady skrev 2013-07-09 09:14:28 följande:
    Lillebrorsfaster:
    Blir det inte bättre kommer jag nog ringa o kolla upp

Jag avvaktar nog till imorgon. Det har släppt lite nu. Efter att jag gått på toa en bra stund.
    Kanske var det förstoppning bara?
    Kan man få ont i magen av det?
    Det kan man säkerligen. Men vänta du till imorgon. Klart man blir orolig när man proppar i sig hormoner, men bra att det avtagit!
  • Lillebrorsfaster

Linnea, hur gick det? Var det en dyr spruta?! Hur mår du?

Mylady, hur går det för dig?!

Jag mår bra, fick inga biverkningar denna gång - alls egentligen. Men nu väntar jag ivrigt på äl. Är på dag 15. Fick ju äl dag 28 senast, så jag tror det är långt kvar. Har lite känningar, typ yttepytte lite dragningar, i magen idag. Hoppas att det blir äl tidigare än dag 28 denna gång...

• Lillebrorsfaster

Missade för övrigt VUL i fredags för att jag var hemma och sjuk. Ska ringa idag och rådgöra lite om de tycker att jag behöver kontrolleras på något annat sätt?

• Lillebrorsfaster

Usch! Va tråkigt att höra! Och du har all rätt och bli upprörd och förbannad! Men sen får man försöka resa sig från bakslag - ge inte upp!!! 36 är ingen ålder! Hade du barn sen innan? Är ivf inte ett alt?

• Lillebrorsfaster

Jag har för mig att jag läst om någon sådan på familjeliv någonstans? Kasta ut frågan i en ny tråd kanske? Och se om någon svarar!?

• Lillebrorsfaster

Jag har egen ägglossning och fick kortare cykel av pergotime. Ägglossning på dag 28 två kurer i rad. Har annars en menscykel på allt från 40-100 dagar. Med pergotime 39-40 dagar.

Svar på tråden Pergotimefrågor!