Inlägg från: Bromma22 |Visa alla inlägg
  • Bromma22

50-tals klädsel - ombytta roller.Hjälp.

Jag ska på fest med 50-talstema. Jag tyckte att det verkade trist med jeans o T-shirt, ev skinnjacka och min flickvän tyckte då att jag kunde gå som tjej istället.
    Det blev som en utmaning så jag frågar här efter tips hur jag då ska klä mig istället för att be min flickvän om tips o råd. Ska jag gå som tjej så får det bli en överraskning för henne.
    Så hjälp med hur man blir en 50-tals brud utan att ruinera sig.. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-15 17:26
    Vilken sorts klänning ska jag leta efter och vad är mer förknippat med 50-talet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-21 11:27
    Och nu när inköpen nästan är gjorda så börjar jag oroa mig för hur jag ska bli bemött - kanske inte alla som kan förhålla sig till en man som klär sig som söt tjej.
    Så dags kan man tycka men tror ni som läser detta att oron är befogad?

• Svar på tråden 50-tals klädsel - ombytta roller.Hjälp.
  • Bromma22

Jag tänker att du behöver skaffa dig en prickig klänning och till den en matchande kofta..

• Bromma22

Det är väl ändå så att en kjol från 50-talet bör stå ut.. Ja eller en klänning för all del?
    Liten söt kofta till eller ?

• Bromma22
    Dixie skrev 2013-06-15 20:36:13 följande:

Varför svarar du dig själv?
    Det var inte jag själv som svarade utan min flickvän som hamnade vid datorn. Kan lugnt säga att överraskningsmomentet försvann i och med det. 
    Får väl gå på inslagen väg nu och leta lämplig klädsel.. 
  • Bromma22

Tack - vid kjol på klänningen tror jag. Den du skickade var jättefin. 
    Hår o smink ja - kan bli svårt att få till bra. 

• Bromma22

Var hittar man sådana klänningar? Knappast på HM eller så? Finns det någon bra sajt?
    När jag googlar så dyker snygga klänningar upp men de är mest från bloggar.. 

• Bromma22

Tack för alla tips!
    Jag är 1.85 så det är väl en risk att de flesta klänningar blir väl korta. Visst är det en viss prisfråga då det ju tillkommer en del förutom klänningen men den känns ändå viktigast..
    Klänningen från Butteriks ser rätt fin ut så det kanske blir lösningen om jag inte hittar något på nätet - ska börja leta. One Size fits all låter ju bra men är väl tänkt till en normallång tjej såklart.

Sminktips.. Ja det behöver jag och hjälp med utförandet också! 

• Bromma22

De här är ju jättesöta och fina men passar inte på någon som är 1.85. Eller?
    Jag kanske måste till butik o prova fast det känns läskigt!!
  • Bromma22

Du är ju ett under av goda råd. Jag har iofs. vän som kan sy. Vet inte om jag vågar fråga om detta speciella uppdrag men varför inte..
    Annars är det ju ett alternativ att köpa kjol istället för klänning. Kanske blir lättare att hitta bra längd då.
    Vad har man upptill då - en blus? 

• Bromma22

Ok - tack. Jag skriver på min to do-list. Halsband hade jag inte tänkt på för än nu. Vilka second hand butiker finns här i Stockholm? Jag inser att det nog blir svårt att handla klänning via nätet..
    Pumps i stora storlekar kanske finns på nätet däremot - någon som vet? 

Svar på tråden 50-tals klädsel - ombytta roller.Hjälp.