Inlägg från: Lindsey Egot NO1 |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot NO1

Hur tror du att du skulle reagera om din dotter blev gravid som 15-åring?

Jag hade gett henne mitt stöd oavsett vad hon väljer men jag kommer inte ta ett föräldraransvar för barnbarnet. Hon och pappan är föräldrarna och sitta och lipa för att man inte får gå ut och festa kommer jag aldrig acceptera. Fick själv min äldsta som 18 åring och har aldrig lämnat bort mina barn för att supa och leva tonårslivet. Jag hade inte det behovet helt enkelt och har min 15 åring det behovet ska hon/han inte skaffa barn.

• Lindsey Egot NO1

puss jag har haft tre men två i livet.

• Lindsey Egot NO1

Uttalar man sig om abort kommer det sitta som en törn i hjärtat resten av livet.
    Min svärmor gjorde det och hon har heller aldrig sagt grattis till någon av våra graviditeter. Det kommer jag aldrig glömma.

• Lindsey Egot NO1

elyse

Fast din son kan ju likaväl göra en 15 årig flicka gravid när han själv är lika gammal och då har ni ännu mindre att säga till om.

• Lindsey Egot NO1

La Lola

Även om hon vet om det kan en olycka lätt hända när man är tonåring.
    Man kan aldrig veta och jag tror inte någon 15 åring planerar barn med sin pojkvän.

• Lindsey Egot NO1

Självfallet ska inte en -5 åring ha barn men man kan inte hindra som från att ha varken sex eller bli gravida. Det enda man kan göra är att prata med dom och hoppas de har förtroende för en. Tyvärr har jag upplevt när ett barn inte vågat prata med mig även om det kändes som om vi kunde prata om allt. Men jag misstog mig. Henne besöker jag på kyrkogården idag.

• Lindsey Egot NO1

La Lola

Självfallet kan och tror man att man kan prata om allt men min erfarenhet säger en helt annan och det är det som är så skrämmande. Man tror så mycket hela tiden utan att faktiskt veta. Tyvärr!

• Lindsey Egot NO1

Man måste fråga sig själv om man är öppen med allt till 100 procent. Och om man tror att alla andra också är det hela tiden.

• Lindsey Egot NO1

Fast har man uttryckt ordet ABORT och puchar på för det och barnet väljer att behålla ändå kommer det där ordet alltid finnas som en tagg i ER dotters hjärta.
    För alltid!

• Lindsey Egot NO1

Vampyria2

Så om din mamma skulle be dig göra abort fast du inte vill och du föder barnet hade du inte emellanåt tänkt att den falska jäveln när hon gullar med barnet?

Svar på tråden Hur tror du att du skulle reagera om din dotter blev gravid som 15-åring?