• keron

Hur tror du att du skulle reagera om din dotter blev gravid som 15-åring?

Lindsey Egot NO1 skrev 2013-06-15 18:59:15 följande:
    Jag hade gett henne mitt stöd oavsett vad hon väljer men jag kommer inte ta ett föräldraransvar för barnbarnet. Hon och pappan är föräldrarna och sitta och lipa för att man inte får gå ut och festa kommer jag aldrig acceptera. Fick själv min äldsta som 18 åring och har aldrig lämnat bort mina barn för att supa och leva tonårslivet. Jag hade inte det behovet helt enkelt och har min 15 åring det behovet ska hon/han inte skaffa barn.
    Hade gjort exakt samma och tycker precis likadant :)

Fick också min äldsta som 18 åring och levde inget tonårsliv efter det. Ville aldrig lämna bort honom öht Tungan ute
  • keron
    puss skrev 2013-06-15 19:03:39 följande:
    Antar att ni förstående har döttrar. Och det är väl en förutsättning gör att svara, egentligen.
    Har två döttrar. Och är väl också lite förstående pga att jag själv fick barn rätt ung. Stor skillnad på 15 år och 18 år dock.
  • keron
    Brumma skrev 2013-06-15 19:37:07 följande:
    Puss - har ingen biologisk dotter men en tonårig bonusdotter jag "haft" sen hon var ett år.
    Räknar henne som ett av mina barn och har naturligtvis samma krav och förväntningar på henne som på mina.
    Stöttar även henne som mina egna såklart :)

Sen - förstående... Jo, jag hade inte GILLAT det, men att tvinga ngn till abort är ett övergrepp lika illa som att våldta ngn..
    Stötta oavsett beslut, men sett till att konsekvenserna är tydliga, och precis som Lindsey hade jag inte tagit ett föräldraansvar utan stöttat föräldrarna helt enkelt.
Svar på tråden Hur tror du att du skulle reagera om din dotter blev gravid som 15-åring?