• Bruden1

Dopmat??

Vad ska vi bjuda på för MAT till dotterns dop?
    Dopet är snart ju...om 2 veckor!

• Svar på tråden Dopmat??
  • Lukka

När vi döpte våran son i december bjöd vi på följande (och det var lyckat):

Smörgåstårta
    Princesstårta
    Lussebullar
    Munkar
    och en massa småkakor

Till det hade vi kaffe, te, saft och julmust.

• Rosina

När vi döpt våra barn har vi haft, smörgåsar, tårta, massa småkakor, kaffe, te o saft att bjuda på. Man kan ju bjuda på nästan vad som helst

• cissi24

Vi hade exotisk planka. Och en jordgubbstårta till kaffet.

• Lara Croft

Vi hade rökt och gravad lax, rökt kalkonbröst, två sorters hemlagad potatissallad, grönsallad, bröd, ost och smör. Cava, vatten och läsk att dricka till. Kaffe och petit fourer efteråt. Gott!

• Linda1976

Vi hade:

Varmrökt lax, kokt potatis, romsås, grön sparris och tomatsallad. TIll det vitt vin, cider och mineralvatten.
    Efterätt äppelpaj och blåbärspaj med vaniljglass alt. vaniljvisp. Till det kaffe, likör eller whiskey.

Mycket uppskattat och alla var mätta och belåtna när de gick hem!

• Linda1976

Nej, jag tycker inte att man kan ha tacos, lite klass får det ändå vara på tillställningen!

• Anknys

Tacos? Visst, men då skulle jag nog se till att alla får en stoooor haklapp att sätta på sig. Ofta är man ju lite finklädd på dop...

• tuttifrutti78

cissi24: Plankan.. är inte den ganska dyr?

• Belana

Vi hade tårtbuffe på tyskt vis. 15 olika tårtor, hembakade och köpta om vartannat. Och alla får ta hur mycket de vill av valfria sorter. Och massor av bitar av bara en sort om de vill. Till detta kaffe/te och saft. Alla tårtor var förskurna med vass kniv för att det skulle vara enkelt att ta dem. Det var oerhört uppskattat!

• Bruden1

Exotisk planka!! det låter gott!! vad är det på den?

även...fler förslag!

• pop okt

Klart man kan ha tacos!! Det är alltid trevligt m plockmat. Vi ska ha chiliconcarne tacoships, sallad, bröd o brieost. Tårta och kaffe efteråt.

• Glad i hågen

Vi var på ett pensionat efteråt där dom ordnade med mat eftersom det var en del långväga som skulle behöva äta innan dom åkte hem igen. Vi beställde buffé bestående av tjälknöl, klyftpotatis, potatissallad, sås, 2 sorters sill, ost- och skinkpaj, gravad lax, gravlaxsås, 2 sorters sallad, bröd, måltidsdryck och kaffe... Jag tror det var allt... Vi fick det för 115 kr/person och det tyckte jag inte att det var värt att försöka göra nåt billigare för hemma.

Sen höll vi själva med tårta efteråt.

Oavsett om man är nån annanstans eller hemma så är nog plockmat bra. Då kan alla ta av det dom vill och det blir lite lättsamt när folk får röra sig och prata lite mellan borden.

Jag tycker alla förslagen här låter bra. Exotisk planka är ju fräscht, det hade vi när jag tog studenten, med mammas hemgjorda tjälknöl (tjälknöl igen, märkligt!), potatissallad och hembakade bröd.

• Fröken Stålhand

Vi ska döpa i mars och kommer att ha porterstek, potatis och grönsaker. Till efterätt hemgjord glass och kaffe. Skålar med blandat godis. Glassen gör jag av vispad vaniljvisp som jag fryser och river choklad över.

Andra förslag:

Kasslergryta och ris.
    Smörgåstårta
    Tacopaj
    Enbart tårta o kakor
    Rostbiff och potatissallad
    Potatis o purjolöksoppa och bröd.

• Svartfot

Vi hade olika sorters kallapajer med bröd och sallad och sen doptårta!

• Svartfot

Perfekt eftersom man kan förbereda innan

• Mammas

Vi hade exotiskplanka på sonens dop. Det var mycket uppskattat!!

Svar på tråden Dopmat??