• Breefe

Ge mig tips på romantiska saker jag kan göra med min tjej

Hej, jag har problem med min tjej vi har varit tillsammans i strax 2 år och vi har lixom tappat gnistan det finns ingenting vi gör längre, det är typ, vakan skolan se film på kvällen sova (umgås knappt på dagarna längre), kan ni snälla ge tips/råd på saker jag kan göra med henne för att försöka få tillbaka gnistan :))

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Ge mig tips på romantiska saker jag kan göra med min tjej
  • kenopeno

Vi tjejer gillar överraskningar. Det behöver inte alls vara stora grejer. Men kärleksfulla. Och vi tycker om att bli uppvaktade....du vet lite så där gammaldags Solig

Att få de där oväntade blommorna.....bara för att vi är älskade.....slår aldrig fel.
    Eller en överraskningspicknick i det gröna......där du lagt ner lite arbete på att göra det mysigt och gott. Med en filt och korg o allt som du kanske sett på film. Det är jätteromantiskt. Du kan kanske be henne möta dig mitt i parken vid det stora trädet.....(vilken park ni nu än bor nära).

Du går i skolan....så jag gissar att du inte har alltför mycket pengar att strö omkring just nu?       

• Lady Namárië

Eftersom tjejer också är individer och olika är det lite vanskligt att börja prata om vad alla tjejer gillar. Fundera isället på vad just din tjej tycker om och på hur du kan använda det för att göra något fint för henne. Personliga, genomtänkta saker är i mitt tycke mycket bättre än flådiga "allmänromantiska" gester (t. ex en blomsterkvast av dussintyp) som egentligen inte betyder något.

Har hon en favoritfilm? Ordna filmkväll med popcorn och se den med henne för hundrade gången utan att klaga. Tycker hon om choklad? Skriv "Jag älskar dig" på en chokladkaka och smyg ner i henne väska innan hon går till skolan. Tycker hon att skolmaten är tråkig? Ta med mat och bjud henne på picknick på skolgården på lunchen.

En långvarig relation lever inte på enstaka stora rmantiska gester, utan på förmågan att hitta de små sätten att göra vardagen lite extra kärleksfull. 

So say we all
  • BreefeEE

Hon gjorde slut igår natt med mig :,(

Svar på tråden Ge mig tips på romantiska saker jag kan göra med min tjej