• Catox9

Billiga sommarnöjen för barn i Stockholmsområdet?!

Vill gärna ha tips på billiga sommarnöjen i Stockholmsområdet!
    Jag och min man kommer inte ha hela semestern ihop, jag börjar med två veckor sen ansluter han. Vi har två veckor ihop och sen har han två själv.
    Våra barn är 3år och 1 1/2år gamla.
    Enda riktiga planen är att åka till en djurpark under våra två veckor tillsammans men vi vill gärna ha tips på lite billigare saker att göra tillsammans med barnen under de två veckorna då vi blir själva med dem :)

Vore mycket tacksam för snabba svar!  

• Svar på tråden Billiga sommarnöjen för barn i Stockholmsområdet?!
  • Kråkakråka

Mulle Mecks lekpark är gratis och jätteroligt för barn. Parkteatern har roliga barnteaterföreställningar som är kostnadsfria. Om du har Sl-kort finns flera färjor du kan åka med som är gratis. Skogen och bad är ju också sådant som är gratis, kolla även sajten "gratisistockholm". Finns på Facebook också.

• Catox9
    zbaby skrev 2013-06-16 08:32:06 följande:
    Kolla www.barnistan.se, finns som app också. De har superbra tips!

Kråkakråka skrev 2013-06-16 08:48:47 följande:
    Mulle Mecks lekpark är gratis och jätteroligt för barn. Parkteatern har roliga barnteaterföreställningar som är kostnadsfria. Om du har Sl-kort finns flera färjor du kan åka med som är gratis. Skogen och bad är ju också sådant som är gratis, kolla även sajten "gratisistockholm". Finns på Facebook också.

Tack, ska kolla vad de erbjuder :D 
  • Catox9

Ingen som har fler tips?
    Vilka parker är mysiga att vara i? Vad kan man göra annars?
    Jag bor inte själv i Stockholm så tips tas tacksamt emot :))

• Catox9
    LadyViolette skrev 2013-06-17 07:14:30 följande:
    Om du kan tänka dig att åka en bit och har bil så finns Torekällberget i Södertälje. Är gratis och dom har lite djur och gamla hus, som ett mini skansen

www.sodertalje.se/torekallberget
    Ah, det är en bra bit till Torekäll från där jag bor :P Men det är himla fint där!
    Kan vara något när både jag och min man har semester! Tack för tipset :) 
  • Mimmi77

Innerstans parklekar är fantastiska! Alla har inte öppet hela sommaren men de som har det är värda ett besök.dessutom gratis. Billig fika kan man köpa också! Info finns på Stockholms stads hemsida.

• Catox9
    Mimmi77 skrev 2013-06-17 07:50:38 följande:
    Innerstans parklekar är fantastiska! Alla har inte öppet hela sommaren men de som har det är värda ett besök.dessutom gratis. Billig fika kan man köpa också! Info finns på Stockholms stads hemsida.

Allright! Tack, ska kolla det :D
  • Flisan79

Drottningholm är trevligt att åka till och promenera i slottsparken.

Hågelbyparken är fin och har lite djur. Ibland hästridning.

Det finns en hel del små parker med barndamm som är lagom för knoddar i den åldern.

• Catox9
    Flisan79 skrev 2013-06-17 08:06:40 följande:
    Drottningholm är trevligt att åka till och promenera i slottsparken.

Hågelbyparken är fin och har lite djur. Ibland hästridning.

Det finns en hel del små parker med barndamm som är lagom för knoddar i den åldern.
    Drottningholm är fint men så långt bort :P
    Hågelbyparken har jag inte hört talas om, ligger den centralt?
    Värt att kolla upp!
    Tack!   
Svar på tråden Billiga sommarnöjen för barn i Stockholmsområdet?!