• Anonym ((gift))

Press minskar min sexlust

Hej!

Jag är gift och har ett barn på ca 1 år. Mitt problem är min sexlust. Min man vill ha sex väldigt ofta och jag har inte alls lust lika ofta som han.  Vi har jättebra sex och jag kommer varje gång så det är inte det som är felet. Grejen är att han väldigt ofta gör små sexuella anspelningar, typ kysser mig sexigt, tar på mig med en sexig blick mm och det gör att jag känner mig pressad. Och när jag känner press så blir jag ännu mindre sugen. Det har gått så långt så att när jag rakar underlivet så vill jag inte att han ser det för då kanske han tror att vi ska sex på kvällen och jag vågar inte busa med honom och ta på honom elr kyssa honom passionerat för jag vill inte att han ska få förhoppningar som jag inte kan hålla. Då han är helt "av" då kan jag helt plötsligt känna mig sugen. Jag har berättat allt det här för honom. Vi har en väldigt öppen relation. Han blir då lite ledsen för att jag inte tänder på när han rör vid mig. Vet inte hur vi ska komma ur den här onda cirkeln! Snälla hjälp!

• Svar på tråden Press minskar min sexlust
  • Flisan79

Jag har varit på både din och din mans sida. Just nu på din mans sida. Trots att man vet exakt hur det är så kan man inte låta bli att försöka och hoppas.

För mig var lusten nere just efter första barnet. Så länge jag ammade påverkades min lust negativt och jag hade i början kunnat vara helt utan. Detta gav en kris i vårt förhållande och efter barn två och tre lät jag inte mig själv driva bort så långt utan försökte aktivt öka min egen lust. Typ tänka positivt runt det och ha sex trots att jag inte var sugen. Lust kan föda lust.

Min man har alltid jagat mig och klagat på att jag inte tar mer initiativ. Nu när jag är mer på och han är stressad av jobb och annat så blir han som du. Ist avtänd av att jag är på. Sjukt irriterande

• Anonym (Buss-Åke)
    Anonym ((gift)) skrev 2013-06-16 09:30:10 följande:

Vi har en väldigt öppen relation. 

Om ni nu har en sån "öppen relation" så kan han väl knulla med nån annan som faktiskt vill?
  • Anonym (typiskt)

Du skriver:
    Då han är helt "av" då kan jag helt plötsligt känna mig sugen.

Den här sidan av kvinnlighet kan jag inte förstå. När det finns en man som gör allt för kvinnan, då är han jobbig och ointressant. När han är avvisande blir han plötsligt intressant. Varför inte vara glad över en man som älskar dig och åtrår dig?

• Anonym (alma)
    Anonym (typiskt) skrev 2013-06-27 05:25:44 följande:
    Du skriver:
    Då han är helt "av" då kan jag helt plötsligt känna mig sugen.

Den här sidan av kvinnlighet kan jag inte förstå. När det finns en man som gör allt för kvinnan, då är han jobbig och ointressant. När han är avvisande blir han plötsligt intressant. Varför inte vara glad över en man som älskar dig och åtrår dig?
    älskar & åtrår?
    haha
    manliga könet tänker bara med kuken!
    Den vill spruta o skit det samma i vem
  • Karl71
    Anonym (alma) skrev 2013-07-01 13:36:04 följande:
    älskar & åtrår?
    haha
    manliga könet tänker bara med kuken!
    Den vill spruta o skit det samma i vem
    Hmm.  Snygg inställning du har till män....

Visste du inte att Gud gav er kvinnor PMS [Pre Menstrual Syndrome] men gav samtidigt mannen PES [Pre Ejaculation Syndrome]    

Vi blir helt enkelt lika griniga som vissa kvinnor under lingonveckan när vi inte får spruta tillräckligt

/K 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Anonym (terapi)

Jag hade lite liknade problem. Min man var så snabbt på, att bara kramas eller pussas blev snabbt hångel. Vi pratade med en bekant som är parterapeut som sa åt oss att träna på att ta varandra utan att det skulle leda till sex, Kramas, Gosa i soffan etc... Vi "lekte" en månad då jag fick bestämma om det skulle bli sex eller inte, han fick ta på mig men jag hade kontrollen. De första två veckorna fick vi inte ha sex alls. Sen fick jag bestämma. Det kanske låter krystat men han fick en bättre känsla för att jag inte var på så fort han tog mig på brösten, och jag fick beröring utan krav på sex. Vi blev mycket öppnare efter den månaden och en hel del spänningar släppte.

Svar på tråden Press minskar min sexlust