• marie86

en eller fler????

Hej!! I dag befinner jag mig i v 13+6. BF 15 december. Barn nr 2 Ja funderat på om det kan vara en elle fler där inne. Jag har tidigt känt att det spänner i magen som sammandragning, när man ex prommererar för fort. Jag har oxå kännt att de rör sig. Ja kände första rörelsen den 30 maj. Alltså 11+5. De känns otroligt tidigt. Där av mer fundersam. Gör mig gärna sällskap å bolla erfarenheter och tankar.

• Svar på tråden en eller fler????
  • MeNoLike

Inte särskilt ofta det är två i jämförelse med hur många såna här trådar det finns.
    Barnet/barnen är ca 5-6 cm stora

• Loi

Varför puffar du efter en minut? Alltså man känner fosterrörelser tidigare i andra graviditeten så det är inget bevis på att det är fler

• Little Ms Chatterbox

Men man kan känna sparkar tidigt! Jag var på ett, av många UL runt v. 11 med tvillingarna, ena sparka till, det kände jag och BM såg det på skärmen att de sparkade och att jag reagera. Hon frågade lite förvånat om jag kände det och det hade jag ju gjort ett par veckor men jag hade ju inte vetat om det var säkert men när jag fick det bekräftat att känslan jag kände och bilden på skärmen visade samma. 

TS, det du känner när du går är (troligtvis) sammandragningar. Går de över när du stannar upp?

• marie86
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-06-16 11:49:02 följande:
    Men man kan känna sparkar tidigt! Jag var på ett, av många UL runt v. 11 med tvillingarna, ena sparka till, det kände jag och BM såg det på skärmen att de sparkade och att jag reagera. Hon frågade lite förvånat om jag kände det och det hade jag ju gjort ett par veckor men jag hade ju inte vetat om det var säkert men när jag fick det bekräftat att känslan jag kände och bilden på skärmen visade samma.  TS, det du känner när du går är (troligtvis) sammandragningar. Går de över när du stannar upp?

De håller i sig en stund efter ja stannat typ 3-5 min. När ja vänta tösen var d ju så då med. Men sent i graviditeten.
  • marie86

Ja kan tänka mig att de är många spekulanter på detta ämne. Och visst de är ju bara mitt andra barn, så min kunskap är inte så stor.men har reagerat på att allt går så snabbt. Jag har syskon som är tvillingar. Därför har väl tanken slagit hårdare.

• Loi
    marie86 skrev 2013-06-16 12:10:01 följande:
    Ja kan tänka mig att de är många spekulanter på detta ämne. Och visst de är ju bara mitt andra barn, så min kunskap är inte så stor.men har reagerat på att allt går så snabbt. Jag har syskon som är tvillingar. Därför har väl tanken slagit hårdare.

Men det hoppar över ett led om man har släktingar som är twins
  • Little Ms Chatterbox
    Loi skrev 2013-06-16 12:31:55 följande:

Så behöver det inte vara. Att det "uteblir" i någon generation kan vara missfall på ett eller båda fostren. 

Hos mig och min sambo finns det inte tvillingar någonstans bak i släktena som man vet. 
  • marie86
    Loi skrev 2013-06-16 12:31:55 följande:

Stämmer inte.. jag vet ex tvillingar som fått egna tvillingbarn
  • tängla
    marie86 skrev 2013-06-16 11:25:47 följande:
    Hej!! I dag befinner jag mig i v 13+6. BF 15 december. Barn nr 2 Ja funderat på om det kan vara en elle fler där inne. Jag har tidigt känt att det spänner i magen som sammandragning, när man ex prommererar för fort. Jag har oxå kännt att de rör sig. Ja kände första rörelsen den 30 maj. Alltså 11+5. De känns otroligt tidigt. Där av mer fundersam. Gör mig gärna sällskap å bolla erfarenheter och tankar.

Har du varit på ul nu? var det en eller fler ;)
  • marie86

Läkarna fick hjälpa mig att avbryta graviditeten de dog i v 18. Nu lämnar jag dessa trådar tills/om man blir gravid i framtiden. Tack alla positiva människor som vill dela med sig av sina erfarenheter. Ha d bra och sköt om er.

Svar på tråden en eller fler????