• Annajosefina

Vagn på Danmarksbåten?

Hej!

Någon som vet om man kan ha med sig dubbelvagn på Stena Line-båten? Jag menar alltså om det finns plats att fälla upp och ihop vagnen vid bilen eller om det är så trångt mellan bilarna att man helt enkelt får hoppa över att ha med vagnen upp på båten?

• Svar på tråden Vagn på Danmarksbåten?
  • Zizzy Zimsson
    Annajosefina skrev 2013-06-16 11:33:04 följande:
    Hej!

Någon som vet om man kan ha med sig dubbelvagn på Stena Line-båten? Jag menar alltså om det finns plats att fälla upp och ihop vagnen vid bilen eller om det är så trångt mellan bilarna att man helt enkelt får hoppa över att ha med vagnen upp på båten?
    Du behöver väl inte fälla upp vagnen precis mellan bilarna? Gott om plats uppe på däck och i restauranger.
    Däremot kanske du vill lämna vagnen ändå... branta smala trappor upp etc. (Åtminstone för en person att släpa upp både vagn och barn).

Är ni två bär en barnen upp och den andra vagnen. Problem solved. 
  • KaSaM

Nu på sommaren är det tätt mellan bilarna så att packa upp en bred vagn blir tyvärr svårt om möjligt skulle jag tro.

• Nyfikna72

Det måste väl finnas andra möjligheter att ta sig upp? Hiss? Handikappade lär väl inte vara hänvisade till att sitta i bilen antar jag......

• KaSaM

Hiss finns men på bildäck är det oerhört tajt om utrymme.

Svar på tråden Vagn på Danmarksbåten?