• Klatermaja

Vad är Rotten för site?

Såg den omnämnas som en hemsk site man skulle hålla barnen borta från och jag blev nyfiken på vad det är för site... Det var en tråd som startats om hemska sidor på nätet, men det var bara män som fick svara i den tråden så jag kunde inte fråga där

• Svar på tråden Vad är Rotten för site?
  • Gillis

Det är en jätteläskig sida där man tex får se människor som dött i trafikolyckor, eller har blivit skjutna eller hängda. Mycket blod och otäcka bilder alltså!

• Skusan

Mmm, det är nog bäst att verkligen hålla sig borta från den sidan. Har kollat en gång, och jag säger aldrig mer. Det va det vidrigaste man kan tänka sig. Bilder på lik i olika stadier, missfalls foster, aborterade foster, missbildade spädbanr etc etc... Trafikskadeoffer, klämskadade, självmördare, you name it. Jag mådde verkligen psykiskt illa efter att ha sett ett fåtal bilder. Ska tilläggas att jag kollade enbart efter att jag fick reda på att min lillasyster kollat med några kompisar i skolan, så jag ville veta vad det var. Sen blev det totalförbud och spärrade datorer i biblioteket etc efter att det uppdagats vad ungdomarna sysslade med.

• Klatermaja

Låter ju helt hemskt

Ville inte googla efter det för jag misstänkte att det var något hemskt och ville inte se eller att den skulle hamna i vår rullista...

• Klatermaja

Verkligen, att läsa om det gör en illa till mods bara det...

• fipa2

VIDRIGT. Blev lurad av nån att kolla där nångång. Man såg foton från kina där de grillade och åt bebisar. Och som de andra säger, en massa foton på folk som skjutit sig i ansiktet, eller slitits i stycken i en trafikolycka. Jag mådde så illa efter det så jag höll på att spy, och hade ångest.

Kanske några av bilderna var fejkade, jag vet inte, men det var helt sjukt äckligt.

• Skusan

Det är nog inte fejkade bilder där tyvärr.. Det är bilder som polis och andra personer med behörighet tagit som bevisning och eller i utredningssyfte och på obduktioner etc som säljs/kommit i orätta händer. Det står oftast en text till varje bild som talar om vad som hänt och vem som tagit kortet, tex polisen i "Utternutter"... Sen förekommer det väl med att nåt vittne har hunnit fota innan det blivit avspärrningar ex efter en olycka...

• Kladdis

om du är äckelmagad, så gå INTE in där!

• Klatermaja

Tur att man aldrig råkat snubbla över den sidan då .... *usch och fy*

Svar på tråden Vad är Rotten för site?