ThreeOneG:
Barn älskar att chockera varandra och visar gärna varandra äckliga grejor. T ex har min son berättat att han blivit visad sån här skit av kompisar (ofta t ex med större syskon som gärna tipsat om det) på hans egen dator. Därför finns det nog tyvärr ibland fog för att blockera vissa sajter o s v, även om du litar på dina barn, alternativt inte låta barnen surfa när de har kompisar, metoden kan vara skitsamma.
Jag tror inte att du själv eller ungarna behöver vara psykopat för att man ska komma över sådana här sajter av en händelse (t ex ett tips på MSN el dyl).
Tänk också på att många sjuka siter drar in bra med stålar.
Läste en intervju med en kille som drev en knäpp sida vilken han påstod sig inte gilla själv, men han kunde inte låta bli eftersom den genererar bra med intäkter (från reklam).
Ju fler besökare ? desto mer intäkter. Därför ska man helst försöka ?tiga ihjäl? den här typen av hemsidor, d v s inte besöka dem alls. Men det är klart att man av ren nyfikenhet själv hoppar in och kollar läget, sedan nämner man det för andra som också kollar, vilket tyvärr spelar innehavarna rakt i händerna.
OBSERVERA att mitt syfte med inlägget är INTE att förklara någon som korkad för att man kollat på sida, det är fullt naturligt och något jag gjorde själv ofta innan jag fick det påpekat. Men man bör kanske bara tänka på så att man inte går in gång på gång och låter besökarlistan rulla på? En site som Rotten är definitivt värd att ?ignorera till döds?, även om jag inser att den inte kommer att bli det. Människan har alltid frossat i blod och död, vid olyckor, avrättningar o s v, det är nog tyvärr ett ?naturligt? beteende.