• Dragonfly Inn

ta med mjölkersättning till USA?

Söker info överallt men hittar inga klara besked;

ni som har åkt till USA med spädbarn och inte kunnat amma, hur har ni tagit in ersättning?

Jag kommer att ha en 4 månaders som behöver ha NAN 1. Eftersom vi bara stannar i 2 veckor vill jag inte prova ett nytt märke i USA om jag inte tvunget måste då mitt barn har fått ont i magen av både semper och hipp. Jag vill packa pulver så att det räcker i 2 veckor... Någon måste det väl finnas som befunnit sig i samma sits som jag gör nu??!!!

• Svar på tråden ta med mjölkersättning till USA?
  • XcsM

Har inte varit i den sitsen själv, men jag satt brevid en kvinna på flyget som hade med sin lilla son och ersättning och det gick hur bra som helst

• Rani

Packa i väskan som du checkar in borde väl gå bra?

På flyget får du såvitt jag förstår ta med tetror med ersättning som är oöppnade.

Men ring till flygbolaget ich dubbelchecka tycker jag.

• MrsC74

Hej. Det går jättebra. Du kan t o m ta med i handbagaget. Vi hade med både utblandad i en flaska samt en förpackning i handbagaget och en i resväskan.
    Vi fick själva smaka på det i flaskan när vi tog de genom tullen.
    Ha en fin resa.

• Dragonfly Inn

Det låter ju lovande!

Ah, så jag kan ta med tetror i handbagaget och sedan packa påsarna i resväskan?

Jag har surfat på NAN 1 men hittar inte om det går att köpa i USA, någon som vet eller som känner någon som kan kolla?!  För om det finns där kan man anta att det är samma och skita i att packa ner så mycket i resväskan?

• MrsC74

Du måste visa upp de bara. Babymat är undantaget från vätskeregeln.

• Mari80

Finns inte nan 1 i de städer jag varit när vi använt ersättning! Jag hade också med mig men var rädd att det inte skulle räcka (vi var borta länge) så jag köpte ersättning där! Funkade jätte bra å jag märkte ingen skillnad på barnet (med tanke på mage) å han drack som vanligt!

• Dragonfly Inn

Tack för svar!! Jag har lagt ut en förfrågan på fejjan om nån som känner nån som vet om det finns att köpa i vanliga affärer i NY... Tar nog med tetror i handbagaget och ytterligare 10-15 st i resväskan så kan jag förhoppningsvis varva lite om jag inte får tag i NAN 1, eller om han får ont kunna ge åtminstone NAN 1 till natten...

Nästa fråga, ni som tog med tetror i resväska, fyllde ni i att ni hade "food" i ESTA-ansökan? För tar tullen ännu längre tid pga det får jag spunk!  

• Mari80

Glömde skriva att vi packade ersättning i oöppnade orginalförpackningar i väskorna å det var inga problem! Sedan hade jag både pulver å tetra i handbagaget!

• Dragonfly Inn

Okej, då kan jag packa ner pulver i originalkartong också... men hur gjorde ni i tullen?

Fasen vad mycket enklare det hade varit om mina boobisar hade velat innehålla mjölk...  Obestämd  

Svar på tråden ta med mjölkersättning till USA?