• Anonym (TS)

Inget foster v 6+0... *bild på vul*

Jag hade senaste mens den 5/5, fullt utslag på äl-test den 17/5 och testade positivt den 1/6. Den 2/6 testade jag med veckoindikator som sa gravid 1-2. Genast efter plus började jag få graviditetssymptom: spända bröst, svullna tarmar, känslosam, molvärk, illamående. Allt detta har hållit i sig och gör fortfarande.

I morse hugger det till på vänster sida längst ner i magen ett par gånger på vänster sida. Efter ett par timmar kom en ihållande smärta som fortsätter även nu på kvällen. Mitt på dagen testar jag (gud vet varför) med en veckoindikator igen, ska alltså vara i 6+0 i dag. Testet visar gravid, 1-2.

Ringer 1177 om smärtorna som hänvisar till gynakut. Åker dit. Läkaren gör gynundersökning "storlek och färg stämmer med tiden". Färg vet jag inte vad som menas men storlek fattade jag att det var livmodern. Det gör ont när hon trycker på vänster sida. Hon gör vul och ser "någonting i livmodern". "Det kan vara en graviditet men inte i vecka 6+0." "Jag ser inget foster men en förtjockad slemhinna". Hon tror inte det är utomkveds (vilket var vad jag mest var rädd för.). Hon sa dock något typ "jag är inte riktigt nöjd över smärtan du har här, därför ska vi följa upp..".

Jag upplevde det inte som hon var så positiv utan mer neutral och sa "vi får se var detta tar vägen". Hon tog blodprov för HCG och jag ska komma igen i morgon, på onsdag och på fredag. Jag ska lämna blodprov varje av dagarna och göra vul igen på fredag.

Allt känns sååå negativt nu, jag ställer in mig på att det inte blir barn av detta. Med veckoindikatorn som visar alldeles för låg siffra, och vad läkaren utstrålade, även hon inte sa nåt negativt egentligen. Dessutom nojar jag tillochmed över sköterskornas bemötande, sååå gulliga och med huvudet på sned, jag kände verkligen att de tyckte synd om mig. Jag hade nog föredragit att uppfatta att de tyckte jag var pjåkig.

Vet inte vad jag vill med detta inlägg.. Kanske nån som varit med om nåt liknande vill berätta?

• Svar på tråden Inget foster v 6+0... *bild på vul*
  • Anonym (TS)

Har ingen aning om vad detta är, men så här ser bilden ut iaf.

• Lindsey Egot NO1

Det är olika. Ibland syns det ibland inte.

• Nordanvinden08

Vi får hålla tummarna. Bilden visar en förtjockad slemhinna, vilket är vanligt om det är tidigt i graviditeten. (det är den du blöder ut vid mens om du inte blir gravid)
    Hoppas det går hela vägen för dig.
    Kram

• cookie1

svårt och säga men man ser livmodern och en tjock slemhinna tror jag, antar dom har mätt storleken på livmodern med markeringen. Men det syns väl inte alltid så tidigt?
    Uppdatera gärna hur det går, håller tummen

• Ekrlsn

Jag hade likadant men min senaste tös. Gyn såg en hinnsäck men inget hjärta och dom ville göra en abort. Men jag skulle på ett vul samma dag som aborten och då fanns det ett hjärta. Lilltjejen fyller nu 1 på midsommarafton så vem vet, du kanske har samma tur :D

• Anonym (TS)

Tack så mycket för hållna tummar, det värmer.

Ekrlsn; vad härligt att höra! Jag hoppas på detsamma för mig!!

Var och lämnade blodprov i morse. Pedagogiska sköterskan sa "jaha du har inte börjat blöda än då?". Tack för den, känns uppmuntrande.. :-/

Alltså fy för denna väntan och rastlöshet. Jag trodde jag var så "cool" med denna graviditet, har tänkt att tja om det blir missfall får man försöka igen, då var det inte meningen, osv. Nu när jag står där och får lite negativa indikationer är jag inte alls lika cool längre. Nu känns det som det är på allvar. På liv eller död liksom, bokstavligen. Även att det inte är en människa i min mage så har graviditeten satt sig i mitt huvud och jag känner redan mamma-känslor för vad-det-nu-är i livmodern. Måste vara nåt biologiskt spratt hjärnan spelar en, att få moderskänslor för en förtjockad slemhinna liksom..

Jag kunde inte låta bli att göra gravtest igen i morse. (Nu ska jag def inte göra det igen, det ger ju bara oro.) Det visade iaf gravid, 2-3. Upp sedan i går alltså.

Jag hade velat veta vad HCG var i går mot i dag men de sa inget om det och jag var för ledsen för att fråga. Läkaren sa dock i går att hon ringer mig om HCG:t går neråt, annars ses vi på vul på fredag. Därför skickar jag nu onda ögat mot mobilen så den inte ska ringa.

Om jag ställer mig lite utanför o tittar på detta fascineras jag över hur besatt jag är. Mitt rationella säger ju till mig att ta det lugnt, åk till jobbet och sluta älta, men jag lyssnar inte på det... Så jag har sjukanmält mig och ligger hemma i soffan och är ledsen.

Maken jobbar på andra sidan jorden dessutom och har inga chanser att ta sig hem förrän fredag. 

• Anonym (TS)

Inget samtal från doktorn ännu iaf.

Börjar lugna ner mig lite nu. Har fortfarande ONT på vänster sida, men nu tycker jag att jag får ondare när jag varit i gång och gått omkring osv. På nåt vis känns det lite bra.. Som att det är nåt ligament eller nåt, jag vet inte.

Känns som tiden går så sakta. I morgon händer inget alls, på onsdag blodprov, torsdag inget och så VUL på fredag. Nervös.. Jag är då i 6+5 enligt min beräkning, men eftersom läkaren sa "detta ser inte ut som v 6" så kanske jag är tidigare. Då kanske man inte kan se nåt på fredag heller!?!?

Dock ska jag till kvinnokliniken på fredag på VUL, och där vet jag att ul-maskinerna är mycket större och ser mycket mer hogh-tech ut än den som användes på akuten nu.. vet inte om det spelar in hur gammal/ny - bra/dålig maskinen är.. Jag hoppas att det ger en optimal bild på fre åtminstone, så vi kan få besked.

Suck.

• Antebellum

Jag hade svinont runt äggledaren i början av min graviditet.. Eftersom jag nyligen hade haft ett utomkvedshavandeskap med cellgift som behandling var dom oroliga att det skulle vara nåt skit igen pga smärtan..

Kollade med vul runt v4, inget syntes. Kollade v5, en antydan till gulesäck syntes, ett till i v5 (tror jag det var), samma rasultat. v6, lite skarpare gulesäck. sen vid v7 eller 8 började det hända och synas saker.

Gyn på akuten sa att det gör ofta ont i vad man tror är äggledaren, men det är ligamenten som töjs och smärtar. Jag hade SKIT ont i några dagar, sen tog andra lite mer behagliga smärtor över.

Hoppas dom kan hitta något snart så det inte äe utomkvedes iaf, eller en ofostrig grav.
    Lycka till Glad

• Anonym (TS)
    Antebellum skrev 2013-06-17 17:37:32 följande:
    Jag hade svinont runt äggledaren i början av min graviditet.. Eftersom jag nyligen hade haft ett utomkvedshavandeskap med cellgift som behandling var dom oroliga att det skulle vara nåt skit igen pga smärtan..

Kollade med vul runt v4, inget syntes. Kollade v5, en antydan till gulesäck syntes, ett till i v5 (tror jag det var), samma rasultat. v6, lite skarpare gulesäck. sen vid v7 eller 8 började det hända och synas saker.

Gyn på akuten sa att det gör ofta ont i vad man tror är äggledaren, men det är ligamenten som töjs och smärtar. Jag hade SKIT ont i några dagar, sen tog andra lite mer behagliga smärtor över.

Hoppas dom kan hitta något snart så det inte äe utomkvedes iaf, eller en ofostrig grav.
    Lycka till Glad
    Tack för gulligt pepp! Jag hoppas hoppas på ligament, baserat på att det bli värre när jag ränt runt samt i bland när jag sträcker mig.

Jag känner mig rätt lugn att det inte är utomkveds, läkaren hade bra sikt på äggledaren och det var fint. eftersom hon dessutom såg "något" i livmodern tyckte hon vi skulle släppa utomkveds för nu.

Jag är mer orolig för ofostrig eller missed abortion i såfall, eftersom inget foster el liknande syntes. Och eftersom veckoindikatorn visat låga siffror så undrar jag ju om det avstannat.

Nåväl på fredag vet vi. Kanske. Sedan ska man ta sig förbi v12, sen till RUl, sen till 30-typ-fostret kan överleva sen förlossning, och SEN börjar den verkliga oron.

Dessa kära barn, bara oro för dem innan de knappt ens är påtänkta. <3
Svar på tråden Inget foster v 6+0... *bild på vul*