• idape

Kan nagellacksborttagningsmedel på huden eller ångan skada barnet??

Är gravid i v 19 och har använt rätt mycket nagellacksborttagningsmedel i helgen med både aceton och alkohol i, både andades in stark ånga och är nu rädd att det trängt in i huden för fick mycket på händerna.
    Kan detta skada barnet på nåt vis och isåfall hur?!
    Kommer givetvis inte använda det mer.

• Svar på tråden Kan nagellacksborttagningsmedel på huden eller ångan skada barnet??
  • idape

Nån mer som vet nåt om detta?!
    Är orolig då jag ibland använder detta och då andas in ånga.

• Kaktus

Har också funderat på det. Den jag använder är jättestark, sådär så det sticker i ögonen om man inte vänder bort huvudet. Nu är jag förvisso inte gravid men vi försöker. Kan vara bra för framtida bruk att veta om man ska undvika det. Hoppas fler som vet svarar.

• sandlilja

Både aceton och alkohol kan tränga in genom huden, men i de små mängder som du använder att ta bort lack med är det ingen fara. Däremot skulle jag inte använda det i större mängder till rengöring osv.

• idape

Tack vad snälla ni är som svarar!
    Man blir ju lite orolig när en stark ånga liksom kommer upp rakt i näsan bara man använder det. Så det blir ju ett par gånger att man får vända bort huvudet bara på den stunden för det ångar ju upp med en gång.
    Jag använder det typ en gång i veckan. Men då tar det ju en stund liksom när jag fixar . Använder det till borttagningsmedel.

• idape

Fler som kanske vet nåt får gärna berätta! Påverkar det barnet i magen när man andas in stark ånga från aceton?

• Lyckans Fjäril

Jag använder INTE nagellack och borttagning under graviditeten... Allt man stoppar på huden går ju in i kroppen. Färgar heller inte håret och liknande...
    Hörde faktiskt på radion för nån månad sen att barn och gravida bör inte använda nagellack så det finns säkert vetenskapliga bevis för detta om man googlar...
    Sen tror jag inte kanske att bebisen dör om man använder nagellack en gång, men däremot adhd, koncentrationssvåtigheter och annat kan jag mycket väl tänka mig...

Svar på tråden Kan nagellacksborttagningsmedel på huden eller ångan skada barnet??