• Anonym (ledsen)

Åh, jag kissar på mig *ledsen*

Jag är gravid och har gått nästan halvtid. Känner mig så ledsen nu för tiden, jag beöhöver inte nysa eller hosta särskilt hårt innan jag känner att jag inte håller tätt. Hur ska detta sluta? Hur kommer det att var i slutet av graviditeten? Jag vill inte behöva ha tena...

• Svar på tråden Åh, jag kissar på mig *ledsen*
  • Koalan

Men gumman, det är ju bara för att du är gravid! Detta händer ju JÄTTEMÅNGA gravida! Har haft jättemånga i släkten som haft samma problem som dig. Vad är det för fel med Tena? Det är ju en jättebra lösning (detta är ju tillfälligt!)

• Anonym

Jag är ung..18 år och har aldrig riktigt kunnat hålla tätt vilket varit jobbigt..de kommer först nu göra en utredning..bara för att jag är gravid...jämt då jag gick hem från skolan på högstadiet så kissade jag ner mig precis innan jag var hemma...det var JOBBIGT!

• Anonym (ledsen)

Anonym ovan: Jag har alltid haft svårt att hålla mig när jag vart yngre, men aldrig så här. Jag känner mig jätte-okvinnlig..

• Underbarson

Jag har också svårt att hålla tätt när jag nyser och hostar. Får jag en rejäl hosattack..ja, då jäklar rinner det som satan. Ska börja använda lite tunnare bindor när jag är utanför hemmet. Får ibland byta trosor 2-3ggr om dagen men det går ju över.
    En gång rann det så mkt och jag kände inte att kissade utan trodde först att vattnet hade gått så sambon fick lukta på trosan..hahaha..han var inte glad över det och det var inte vattnet...

Prata med din bm om detta och se om hon kan rekommendera några knipövningar eller så...

• Skrattmås

Kissade på mig flera gånger varje dag från ca v 25.
    Jag förbrukade en lastbil med Tena. INGET att skämmas för!

Jag tyckte t.o.m det var lite kul att säga att mina Tena var slut så jag måste rulla toapapper i trosorna.

Det går över. Gör knipövningar och köp hem Tena lady.

• Anonym (ledsen)

Det känns skönt att inte vara ensam. Ännu skönare faktiskt att ni inte är anonyma. Att ni bara är vanliga kvinnor Får försöka att knipa tills jag ska träffa min BM nästa gång. det går ju an att det kommer nån droppe hemma men när man är i stan eller i bilen kan man ju inte torka bort det

• Krodan

Ts, Kolla med din bm om de kan testa dig för urinvägsinfektion. Jag kissade på mig några ggr när jag vare gravid och sa det till min bm. det visade sig att jag hade uvi och att det var därför jag hade så svårt att hålla tätt. Tänk på att inte kissa på 3 timmar innan du tar testet, är det svårt att hålla dig så köp en burk på apoteket som du gör ditt test i och förvarar i kylskåpet tills du ska till bm.Lycka till!

• Mika86

Jätte tack.
    Jag ha inte vågat fråga men ha samma problem, trodde inte det va så vanligt.

Svar på tråden Åh, jag kissar på mig *ledsen*