Någon som väntar syskon i höst/vinter i Järfälla/norr ort
Själv väntar jag 4:an!
Själv väntar jag 4:an!
Vi väntar barn nr 2 i vinter. Bor i upplands-bro :)
Skoj! Hur gammal är syskonet? Mina är 8,6 o snart 4 så den kommande känns lie som vår sladdis:)
Stora syskonet hinner bli 1 1/2 när nästa kommer så här blir det ganska tätt :) vi ville ha det tätt. Va mysigt med en sladdis! när har ni beräknat? Mår du bra som gravid? :)
Mysigt! Har också tätt mellan mina två första, 22 mån, helt perfekt! Mellan tvån och trean är det 2,5år då var det lite tuffare därför ville vi vänta lite med 4:an. Bf 8 nov, du då?
Spännande! Ska ni ta reda på kön? Jag ska på ultraljud på fredag så då får jag ett datum, just nu gissar jag själv på slutet av nov.
Japp vi vet att det är en lillebror till! Till dotterns stora förtvivlan hon ville så gärna ha en lillasyster:( Ska ni kolla? Skoj då kommer vi troligtvis få ungefär samtidigt, jag går alltid över tiden....Hur mår du? Jag har problem med åderbråck annars bra.
Hon blir förhoppningsvis glad över lillebror när han kommer :)
Vi ska inte kolla, vi kollade heller inte med den första, jag både vill och inte vill och sambon vill inte så det blir så.
Kanske du slipper gå över denna gång! Jag fick två dagar före bf sist och hoppas på det blir ungefär lika denna gång, kan bara tänka mig att det är jobbigt att gå över.
Va skönt att du mår bra, jag mår också bra än så länge, magen har nästan precis börjat synas :)
Är faktiskt inte så jobbigt för mig att gå över tiden, första gången var det lite jobbigt runt själva bf-dagen men sen när dagarna bara gick så visste jag ju hon kommer ju snart! Med dom andra har jag varit förberedd o inställd på att gå över med sista var jag tom inte ens redo på bf o ville gå över...Hihi Jag gillar att vara gravid! Oj min mage putar rejält:)Har ni några namnförslag då? Här har vi väldigt svårt att komma överens, alla vill vara med o bestämma! Har du nån känslaom vad det kan vara? Är graviditerna lika?
Va skönt eftersom det är fjärde gången nu :)
Nja vi har inte några riktiga namnförslag ännu, det är ju skitsvårt, storebror nu heter Elliot och jag vill att namnen ska passa ihop också :) har ni ?
Jag tänkte ett tag att det var en tjej för att magen inte visade sig men nu tror jag kille haha, jag mådde bra under hela min förra graviditet och gör det än så länge nu så det känns ingen skillnad heller :) blev det mycket svartsjuka/avundsjuka hos er när andra barnet kom?
Ja det är svårt med namn! Jag tycker Abbe och syskonen Simon mannen tycker inget av dem....De andra heter Fanni, Lukas och Mijo. Mina graviditeter har också varit väldigt lika men med 2:an var jag helt säker på att det var en kille o det var det. Nu trodde vi faktiskt på tjej men det kanske var mer en önskan:) Det var ingen svartsjuka alls när vi fick 2:an däremot har det varit väldigt mycket tävlan mellan dem och allt måste vara millimeter rättvist. Fanni o Lukas var jättetajta när dom var mindre men sen Mijo blev ca2 år har Lukas o han varit mer tajta. Det är mycket syskonbråk men samtidigt har dom sån otrolig glädje av varann o man märker att dom verkligen håller i hop, härligt! Vad fick du för datum nu på rul?
Kärt barn har många barn sägs de ju :).
Vi har varit bortresta därför mitt sena svar.
Ja, jag har tänkt just det att det säkert blir en massa bråk men att dom ändå får "nytta" av varandra, skönt att det gick bra mellan era barn!
Jag fick 3/12 som Bf, känns låångt bort :)
Men fick se bebis och det var skönt att se att kroppsdelar fanns på plats.
Har ni några planer i sommar?
hej hej! Så har den sköna sommaren varit! Hur har du haft det? Vi har haft det toppen! Nu in i rutiner o stress igen..
Hej!
Var verkligen längesen jag var inloggad här, hoppas ni mår bra! Det är nära nu för dig ju!
Hur mår du ?