• Vanilj L

    Väntas det att man köper tårta?

    Slutar snart ett vikariat som varat i sex månader, dock kommer jag nog att få hoppa in då det behövs, då och då.

    Borde jag köpa en tårta eller kanske något annat? Vad skulle ni ha gjort? hoppas på svar. 

  • Svar på tråden Väntas det att man köper tårta?
  • Omogen citron

    Ja, det är brukligt att köpa en tårta eller liknande. Eller baka själv om du föredrar det.

  • Frontline

    Om jag vet med mig att jag kommer få hoppa in och jobba då och då skulle jag inte köpa med nån tårta eller nått att bjuda på.
    Jag har fått anställning månadsvis dom senaste 4 åren inom samma företag men på olika platser med nytt folk och skulle man bjuda på tårta varje gång så skulle det bli många tårtor..
    Kan ha jobb 1 månad för att sen vara arbetslös nån vecka sen jobba ett par månader igen för att återigen vara hemma nån månad...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Vanilj L skrev 2013-06-17 20:11:31 följande:
    Jag kanske kan baka lite bullar och bara ställa in i personalrummet.
    Det tycker jag låter som en bra idé eller nån sockerkaka funkar ju det med...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Run to the hills

    Jag hade snarare förväntat mig tårta från arbetsgivaren och kollegor Eller någon form av uppskattning och tack för den tid som varit. Det har varit ett självklart inslag där jag jobbat. Om du vill bjuda på något så är det jättetrevligt. Tycker inte det behöver vara tårta utan din idé om att baka bullar är alldeles lagom nivå.

  • Vinterankan

    Men ska man bjuda på något när man slutar? Man ska väl ändå bli bjuden av andra när man slutar. Så är det i alla fall hos oss. När någon slutar så står företaget för tårta.

  • guggenheimer

    Jag tycker såhär,

    Säger man upp sig, och kanske har hittat på något annat så förväntas det
    att man bjuder på tårta....kan vara värt med tanke på framtida referenser elle om man vill komma tillbaks. Gäller även tidsbestämda konsultuppdrag.

    Om man blir uppsagd, eller inte får nån förlängning av en korttidsanställning, och inte har nåt nytt jobb, så tycker jag att arbetsgivaren står för eventuella kalas. Kan ju näppeligen förväntas att man skall bjuda på tårta som tack för att man förlorar sin inkomst.

Svar på tråden Väntas det att man köper tårta?