• unforgettable

Väntar på svar från FK ang vårdbidrag

Hej allesammans!

Har äntligen fått iväg vårdbidragsansökan på min kille på 4år.
    Han har AUTISM som huvuddiagnos och ADHD som tilläggsdiagnos.

Skickade brevet till FK för ca en vecka sedan men kom på en massa som borde stått med så nu skickade jag ytterligare ett stort brev. Jag kryssade aldrig i att jag ville komplitera med telefonsamtal, men har förstått nu att dom ringer ändå.

Men nu väntar jag med spänning på vad som händer här näst... Undrar hur lång tid det kommer ta innan beslutet fattas...

Försäkringsbolaget fick fullmakten förra veckan, men där varnade dom för att de kommer dröja lång tid. Så det är väl inget man direkt väntar på.

Är ni flera som väntar eller har ni erfarenheter om hur FK är med handläggning och bemötande m.m?

• Svar på tråden Väntar på svar från FK ang vårdbidrag
  • Majsan70

Jag hade VB under många år för mitt äldsta barn. FK har alltid skött det mycket bra. Första gången tog det lång tid att få besked men det skall de ha bättrat på nu har jag hört.
    Vad gäller vårt försäkringsbolag fick vi ersättning därifrån direkt nästan när vi fått VB beviljat.

Lycka till med allt!

• sasso78

Min son är 3 och ska precis börjas utedas för ev. autism diagnos.   Hänger på här. Får han diagnos blir det väl vårdbidrgsansökan här också.  Visste inte att man kan få ersättning från försäkringsbolag.?

• Majsan70
    unforgettable skrev 2013-06-17 19:53:05 följande:
    Åh tack. Vilket försäkringsbolag har du?
    Sonen som i dag är 21 år gammal är försäkrad i TryggHansa. Han fick VB samt ersättning från TH fram tills han var 19 år gammal.
  • Alva 1 år

Vilka regler gäller från försäkringsbolag? Vi har med trygg hansa men då va man tvungen att köpt till en extra försäkring innan barnet va 6 mån😁

• Alva 1 år

Från att jag skickade in till f kassan till allt va klart samt tele intervjuv tog det ca en månad😃

• sabiha

vad bra!! vi har också th plus tilläggs försäkring som jag tecknade då han var inte ens 1 mån.

• Majsan70
    Alva 1 år skrev 2013-06-17 23:32:14 följande:
    Vilka regler gäller från försäkringsbolag? Vi har med trygg hansa men då va man tvungen att köpt till en extra försäkring innan barnet va 6 mån

Jag vet inte då vi tecknade vår försäkring långt före såna där tilläggsförsäkringar ens fanns. Jag vet att eftersom vi hade en annan försäkring med lite andra villkor så fick vi särskilda villkor då vi fick ersättning från sonens försäkring.
  • unforgettable

Jag har folksam. Dom betalar ut både för autism och adhd utan tilläggsförsäkring :)

Åh en månad hoppas jag också att de tar från försäkringskassan MAX. Man går ju bara runt och trampar och väntar känns de som.

Jag läste lite på internet att försäkringsbolagen kan invänta svar från vårdbidraget för att sedan besluta något månadsbelopp? Någon som vet nått om det?

• sabiha

du får vb från fk från det datum som du har lämnat in ansökan.

Svar på tråden Väntar på svar från FK ang vårdbidrag