Inlägg från: Anonym (Gula tanten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gula tanten)

Hur ser er gemensamma ekonomi ut?

Vi har gemensam ekonomi. När vi var sambo behöll vi våra sparpengar. När vi gifte oss lade vi ihop dem. Min man hade kanske 5 ggr mer än mig men tyckte ändå att det skulle vara gemensamt. Det hedrar honom.

• Anonym (Gula tanten)
    Anonym (Snål?) skrev 2013-06-18 17:40:58 följande:

Det handlade inte om att jag "satt och höll" på sparpengar, jag bara valde att spendera mindre, sedan att han valde att spendera varje krona varje månad, men vi räknande inte heller ut vem som betalat vad under. Det är mer än hundra tusen alla fall. Varför tänkte ni att summan avgjorde?
    Det handlar inte om "bjuda igen", inte för mig alla fall. Det jag anser eller ansåg var att han var en riktig slösare och hade jag bidragit med även mina sparpengar så hade han ändå spenderat tills hans lön var slut. då hade vi inte haft någonting kvar. 

Sen svar på ett annat inlägg: Jag mår bra av att ha pengar sparade och han mår bra av att köpa saker 

Men han betalade mer av era räkningar för att du pluggade, trots att du hade pengar som borde kunnat täcka upp för ditt inkomstbortfall?
Svar på tråden Hur ser er gemensamma ekonomi ut?