• M Y L F

Hur ser er gemensamma ekonomi ut?

Jag fattar inte. Han betalde mer under din studietid, men du hade sparpengar redan då som du satt och höll på?

Ni ska nu bli en familj, ska ha barn och som du själv säger så kommer du har sämre ekonomi under föräldraledigheten. Han kommer ju att få betala mer än dig, du tycker inte att det är rättvist att dela på dina sparpengar?

Nu vet jag inte vilken summa det handlar om, det är ju också lite relevant. Pratar vi flera hundratusen eller 20000?

Är det 20000 så anser inte jag att det är så mycket att bråka om. Ta dem pengarna och lägg på barnet, det kostar att ha barn. 

• M Y L F
    Anonym (Gula tanten) skrev 2013-06-18 18:27:31 följande:
    Men han betalade mer av era räkningar för att du pluggade, trots att du hade pengar som borde kunnat täcka upp för ditt inkomstbortfall?
    Lite av det jag menade. Han betalade mer under hennes studietid och därför kunde hon också spara mer. Enkel mattematik.

Då de inte räknade ut hur mycket mer han egentligen har betalt under studietiden, så går det ju inte heller att räkna ut hur mycket av TS sparade pengar är det som han täckte upp. 

I deras fall så hade jag haft separata ekonomier, TS kommer alltid att störa sig på att hon måste dela med sig oavsett hur lite eller mycket det handlar om.  
Svar på tråden Hur ser er gemensamma ekonomi ut?