• Thotis90

Fler som valt bort IVF ?

Vi har försökt i snart 18 månader. Vi startade vår fertilitetsutredning i slutet av februari och den kommer att avslutas så snart jag har undersökt livmodern och äggledarna (har väntat på att få en tid sedan 18/3). De har än så länge inte kunnat hitta några fel på någon av oss, vilket är skönt. Det är väl mina äggledare det hänger på... Om det skulle vara så att det är stopp i mina äggledare, så pass att det inte går att behandla, har vi sagt att vi väljer bort IVF. Min sambo anser att det är ett alternativ. Det gör dock inte jag. Jag känner inte att jag vill utsätta min kropp för allt vad IVF innebär plus att jag anser att om det är meningen att jag skall ha barn, då blir jag gravid på naturlig väg (jag har varit gravid förut, på första försöket, så man tycker ju att jag borde kunna bli det igen). 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Anonym (Jonna) skrev 2013-06-18 20:52:53 följande:
    tack alla.

I mitt fall handlar det inte om att jag tycker det vore onaturligt eller liknande med provrör utan det handlar mer om att jag tvekar på om min kropp orkar, både fysiskt och psykiskt med alla hormoner.
    Jag har valt bort IVF då det känns onaturligt för mig, men jag tycker ändå att det är fantastiskt att tekniken finns och kan hjälpa de som är villig att prova Man skall ju göra det som känns bäst för en själv. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
Svar på tråden Fler som valt bort IVF ?