Inlägg från: Busfröö |Visa alla inlägg
  • Busfröö

Sköterskan gjorde mej osäker :-(

Min lilla flicka är 5 dagar å idag va vi på sjukhuset för hörseltest å viktkontroll å så.. När hon föddes vägde hon 3480gram å när vi åkte hem 2 dagar senare vägde hon 3260, idag vägde hon 3360 hon har alltså gått upp hälften av det hon gick ner.. Jag tycker att hon ammar på bra, olika länge varje gång men släpper själv å då brukar jag byta blöja eller så å erbjuda igen. Ibland äter hon ett tag till, ibland inte. Sköterskan frågade hur länge jag ammar, å jag sa som de va att jag inte klockar henne utan ger henne när hon vill ha å så ofta hon verkar vilja ha. Då sa hon att jag SKA amma MINST 15 minuter på VARJE bröst, minst var tredje timma. Ska jag behöva börja klocka henne å tvinga henne om Hon inte vill ha mer Hon är nöjd å sover bra, 3-4 timmar i stöten. Är det också fel? Jag har försökt att amma ganska länge på varje bröst just för att hon ska få den lite fetare mjölken också.. Gör jag fel?

• Svar på tråden Sköterskan gjorde mej osäker :-(
  • Busfröö

Nae hon kan varit i 40 års åldern..
    Fan jag vet att jag inte borde ta åt mej men tittar på min fina lilla tjej som sover å känner mej ledsen. Man vill inte ha en slö bäbis som hon sa?!

• Busfröö

Så de gör inget att hon bara åt 20 min på ena bröstet nu?
    Vill inte bryta henne när hon äter för att byta, å sen är hon nöjd å myser tills hon somnar om.
    Ska tillägga att när hon är vaken är hon pigg å glad, även om de inte är så länge

• Busfröö

Tack alla, nu känns de bättre.
    Förstår inte människans problem, känns gott att jag slipper träffa henne igen!

Svar på tråden Sköterskan gjorde mej osäker :-(