• Anonym (Ny bana)

Nån som jobbar som hudvårdsterapeut?

Är grymt sugen på att byta bana och utbilda mig till nåt jag länge drömt om så tänkte kolla om det finns nån hudvårdsterapeut/hudterapeut som vill ge mig lite goda råd?

Finns ingen utbildning på min ort så har hittat den här på distans och undrar lite över om ni med erfarenhet tycker att det är en bra utbildning att börja med och om det är "rätt" certifikat för att jobba i branschen?  www.ewasutbildning.com/Utbildning/naturkosmet...

Är det onödigt att först läsa till hudvårdsterapeut och sen ev lägga till en hudvårdterapeututbildning? Finns det nån utbildning som är mer efterfrågad än nån annan?

Är det lätt att få fast jobb (bor i en mellanstor stad)?   
    Och framförallt är det lika roligt yrke som jag tror?        

• Svar på tråden Nån som jobbar som hudvårdsterapeut?
  • Anonym (hudterapeut)

Jag är utbildad hudterapeut och skulle aldrig någonsin rekomendera en distansutbildning! Hela yrket går ju ut på praktik. Självklart ska du ju kunna teorin till, men största delen är ju praktisk.

Vissa saker GÅR INTE att lära sig via distans, det kan jag lova dig!

Nu vet inte jag vad denna utbildning erbjuder men tvivlar på att du blir diplomerad hudterapeut.

Gissar att utbildningen inte är godkänd av shr (sveriges hudterapeuters riksförbund)?!

Tror inte det blir lätt att få jobb på någon seriös salong med en sån "utbildning".

• Anonym (Ny bana)

Tack för svar! Vad jag förstod så var största delen praktik på den orten där man bor. Så står det i texten så antar att det inte är  godkänd av shr tyvärr.
    "Diplomeringen berättigar dig till medlemskap i branschförbundet SFKM och BKM. Som medlem i branschförbundet kan du skaffa behandlingsskade- och ansvarsförsäkring. En trygghet både för dig och dina kunder. Som färdig Hudvård & SPA-terapeut och medlem i BKM och SFKMkan du också genomföra ett certifieringsprov för att bli certifierad terapeut."