Inlägg från: Anonym (hudterapeut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hudterapeut)

Nån som jobbar som hudvårdsterapeut?

Jag är utbildad hudterapeut och skulle aldrig någonsin rekomendera en distansutbildning! Hela yrket går ju ut på praktik. Självklart ska du ju kunna teorin till, men största delen är ju praktisk.

Vissa saker GÅR INTE att lära sig via distans, det kan jag lova dig!

Nu vet inte jag vad denna utbildning erbjuder men tvivlar på att du blir diplomerad hudterapeut.

Gissar att utbildningen inte är godkänd av shr (sveriges hudterapeuters riksförbund)?!

Tror inte det blir lätt att få jobb på någon seriös salong med en sån "utbildning".

• Anonym (hudterapeut)

Ok, sfkm och bkm har jag inte hört talas om..

Har du inte möjlighet att flytta skulle jag rekommendera att läsa till något annat. Tyvärr! Läser du en sån utbildning känns det verkligen som att man dessutom tar den långa vägen dit. Ist för att gå en godkänd utbildning och bli godkänd direkt.

Nu kan ju inte jag tala för någon annan men i mina ögon är det lite oseriöst.

• Anonym (hudterapeut)

Ja då vill man ju inte gärna flytta för att plugga! Detta är ju bara min syn på det och mina åsikter. Andra kanske tycker annorlunda..

Det är ganska hård konkurrens om dessa jobb, kan jag tycka. Och som jag sa tidigare så känns detta lite oseriöst och hade jag vart arbetsgivare och hade fått ett cv med distans och ej godkänd utbildning hade jag faktiskt slängt det direkt!

Lycka till iaf hur du än väljer att göra! :)

Svar på tråden Nån som jobbar som hudvårdsterapeut?